Millî eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumları Yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik
Yeni İdareci atama yönetmeliği resmi gazete yayınlanarak yürürlüğe girdi.
10 Haziran 2014 SALI Sayı : 29026
Millî eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumları
Yöneticilerinin görevlendirilmelerine ilişkin yönetmelik
Birinci bölüm
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı,
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerini ikinci
görev olarak yürüteceklerin görevlendirilmelerine ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 25/8/2011
tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası
kapsamındakiler hariç olmak üzere, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı
eğitim kurumlarında ikinci görev kapsamında görevlendirilecek müdür,
müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 88 inci maddesi ile 652
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 36 ve 37 nci maddelerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Ders yılı: Derslerin başladığı tarihten kesildiği tarihe kadar geçen süreyi,
Dönem: Ders yılının başladığı tarihten yarıyıl tatiline ve yarıyıl tatili bitiminden ders kesimine kadar geçen süreleri,
ç) Eğitim kurumu: Bakanlığa bağlı her
derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü
kurumlar ile bu kurumlarda yürütülen eğitim-öğretim etkinlikleri için
program hazırlama, eğitim araç-gereci üretme, inceleme, değerlendirme,
öğrenci ve öğrenci adaylarına uygulanacak seçme ve/veya yarışma
sınavları için gerekli iş ve işlemleri yürütme, rehberlik ve sosyal
hizmetler verme yoluyla yardımcı ve destek olan kurumları,
Görevlendirme: Millî Eğitim Bakanlığına
bağlı eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı
görevlerini yürütmek üzere, 657 sayılı Kanunun 88 inci ve 652 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddelerine göre verilen ikinci
görevi,
Müdür: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı
her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdürlük
görevini ikinci görev kapsamında yürütenleri,
Müdür başyardımcısı: Millî Eğitim
Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim
kurumlarında müdür başyardımcılığı görevini ikinci görev kapsamında
yürütenleri,
Müdür yardımcısı: Millî Eğitim
Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim
kurumlarında müdür yardımcılığı görevini ikinci görev kapsamında
yürütenleri,
Yıl: Göreve başlama tarihine göre geçen on iki aylık süreyi,
Yönetici: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı
her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdür, müdür
başyardımcısı ve müdür yardımcısı görevlerini 657 sayılı Kanunun 88 inci
ve 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddelerine göre
ikinci görev kapsamında yürütenleri,ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yönetici Olarak Görevlendirileceklerde Aranacak Şartlar
Yönetici olarak görevlendirileceklerde aranacak genel şartlar
MADDE 5 – (1) Yönetici olarak görevlendirileceklerde aşağıdaki genel şartlar aranır;
Yükseköğretim mezunu olmak,
Son başvuru tarihi itibarıyla Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev yapıyor olmak,
Görevlendirileceği eğitim kurumuna,
görevlendirileceği tarihte alanı itibarıyla öğretmen olarak atanabilme
şartını taşıyor olmak,
ç) Görevlendirileceği tarih itibarıyla,
son dört yıl içinde adlî veya idarî soruşturma sonucu yöneticilik görevi
üzerinden alınmamış olmak.
Müdür olarak görevlendirileceklerde aranacak özel şartlar
MADDE 6 – (1) Müdür olarak görevlendirileceklerin aşağıdaki şartlardan en az birini taşımaları gerekir:
Müdür olarak görev yapmış olmak.
Müdür başyardımcısı olarak en az iki yıl görev yapmış olmak.
Kurucu müdür, müdür yardımcısı ve müdür
yetkili öğretmen olarak ayrı ayrı veya müdür başyardımcılığı dâhil
toplam en az üç yıl görev yapmış olmak.
ç) Bakanlığın eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki şube müdürü veya daha üstü kadrolarda görev yapmış olmak.
Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak asaleten en az sekiz yıl görev yapmış olmak.
Müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirileceklerde aranacak özel şartlar
MADDE 7 – (1) Müdür başyardımcısı veya
müdür yardımcısı olarak görevlendirileceklerin aşağıdaki şartlardan en
az birini taşımaları gerekir:
Müdür, kurucu müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı veya müdür yetkili öğretmen olarak görev yapmış olmak.
Bakanlığın eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfı dışındaki şube müdürü veya daha üstü kadrolarda görev yapmış olmak.
Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak asaleten en az dört yıl görev yapmış olmak.
Yönetici ihtiyacı karşılanamayan eğitim kurumları
MADDE 8 – (1) 6 ve 7 nci maddelerde
öngörülen şartları taşıyan aday bulunamaması nedeniyle yönetici norm
kadrosu boş kalan eğitim kurumlarına yapılacak yönetici
görevlendirmelerinde, söz konusu maddelerde aranan hizmet süreleri
ihtiyaç karşılanana kadar birer yıl düşürülür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yönetici Görevlendirmelerine İlişkin Genel Esaslar
Müdürlüğe görevlendirme usulleri
MADDE 9 – (1) Müdürlüğe görevlendirme;
Görev süresinin uzatılması,
İlk defa veya yeniden görevlendirme,
usulleriyle yapılır.
Yönetici görevlendirmede esas alınacak hususlar
MADDE 10 – (1) Yöneticiler dört yıllığına görevlendirilir.
Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda sekiz yıldan fazla süreyle yönetici olarak görev yapılamaz.
Bulundukları eğitim kurumunda aynı
unvanla dört yıldan fazla sekiz yıldan az görev yapanlardan aynı eğitim
kurumuna yönetici olarak görevlendirilenlerin görevleri, sekiz yılın
dolduğu tarih itibarıyla bu Yönetmelikte öngörüldüğü şekilde
sonlandırılır.
Yöneticilik görev süresi
uzatılmayanlardan yeniden görevlendirilmek isteğinde bulunanlar, aynı
görevlendirme dönemiyle sınırlı olmak üzere, en son görev yaptıkları
eğitim kurumlarında görevlendirilemez.
İmam hatip ortaokulu müdür
yardımcılarından en az biri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi veya meslek
dersleri alan öğretmenleri arasından; imam hatip liseleri ile mesleki ve
teknik eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri meslek
dersleri alan öğretmenleri arasından; sosyal bilimler liseleri müdür
yardımcılarından en az biri Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya,
Felsefe veya Psikoloji alan öğretmenleri arasından; güzel sanatlar
liseleri müdür yardımcılarından en az biri Görsel Sanatlar, Resim veya
Müzik alan öğretmenleri arasından; spor liseleri müdür yardımcılarından
en az biri Beden Eğitimi alan öğretmenleri arasından; özel eğitim
kurumları müdür yardımcılarından en az biri ise rehberlik veya özel
eğitim alan öğretmenleri arasından görevlendirilir.
Öğrencilerinin tamamı kız olan eğitim
kurumlarının müdürleri ile bu kurumlar ve yatılı kız öğrencisi bulunan
eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından en az biri kadın adaylar
arasından görevlendirilir.
Karma eğitim yapılan ve müdür yardımcısı
sayısı üç ve daha fazla olan eğitim kurumlarının müdür yardımcılarından
en az biri kadın adaylar arasından görevlendirilir.
Yöneticilikte dört yıllık görev süresini
dolduranlardan görev yaptıkları eğitim kurumu bakımından 5 inci
maddenin birinci fıkrasının (c) bendinde belirtilen şartı taşımayanların
görev süreleri, görev yapmakta oldukları eğitim kurumunda uzatılamaz.
Bunların görev süreleri istemeleri halinde 17 nci maddeye göre
durumlarına uygun diğer eğitim kurumlarında uzatılabilir.
Müdür görevlendirmesi yapılan eğitim
kurumlarına müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı görevlendirmeleri
yeni görevlendirilen müdürün inhası, il milli eğitim müdürünün teklifi
ve valinin onayı ile yapılır.
Yönetici görevlendirmeleri takvimi her
yıl Bakanlıkça belirlenerek Bakanlık internet sitesinde duyurulur ve
valiliklere yazı ile bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Komisyonlar
Değerlendirme komisyonu
MADDE 11 – (1) Değerlendirme komisyonu;
il millî eğitim müdürünün veya görevlendireceği bir il millî eğitim
müdür yardımcısının başkanlığında, il millî eğitim müdürünce
belirlenecek iki ilçe millî eğitim müdürü ile il ve ilçe millî eğitim
müdürlüklerinde görev yapan iki şube müdüründen oluşur.
Birinci fıkrada belirtilen usulle beş
yedek üye belirlenir. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya komisyon
başkanının çağrısı üzerine yedek üye katılır. Komisyon kararları oy
çokluğu ile alınır.
Değerlendirme Komisyonu başkan ve
üyeleri, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu
derece dâhil) kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının
değerlendirmelerinde görev alamaz.
Değerlendirme komisyonunun sekretarya
işlemleri, il millî eğitim müdürlüklerinin insan kaynakları
hizmetlerinden sorumlu şube müdürlüğünce yürütülür.
Değerlendirme komisyonunun görevleri
MADDE 12 – (1) Değerlendirme komisyonu;
eğitim kurumu müdürlüğünde ilk defa veya yeniden görevlendirilmek üzere
başvuran adaylardan sözlü sınava alınacakları, Ek-2’de yer alan Eğitim
Kurumu Müdürlüğüne İlk Defa ve Yeniden Görevlendirileceklere İlişkin
Değerlendirme Formu üzerinden belirlemekle görevlidir.
Değerlendirme komisyonunun birinci
fıkraya göre yapacağı değerlendirme sonuçları değerlendirmenin yapıldığı
tarihten itibaren en geç 10 iş günü içinde başvuran yönetici adayları
ile il milli eğitim müdürlüğüne bildirilir.
Değerlendirme komisyonunun birinci
fıkraya göre yapacağı değerlendirme sonuçlarına itirazlar il milli
eğitim müdürlüklerine yapılır. Bu itirazlar değerlendirme komisyonu
tarafından sözlü sınavlardan önce sonuçlandırılır.
Sözlü sınav komisyonu ve çalışma usulü
MADDE 13 – (1) Sözlü sınav komisyonu; il
millî eğitim müdürünün görevlendireceği bir il millî eğitim müdür
yardımcısı veya bir ilçe millî eğitim müdürünün başkanlığında, il millî
eğitim müdürünce il millî eğitim müdürlüğünden belirlenen bir şube
müdürü ile farklı ilçe millî eğitim müdürlüklerinden belirlenen üç şube
müdüründen oluşur.
Birinci fıkrada belirtilen usulle beş
yedek üye belirlenir. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya komisyon
başkanının çağrısı üzerine yedek üye katılır. Komisyon kararları oy
çokluğu ile alınır.
Gerek görülmesi hâlinde aynı usulle birden fazla sözlü sınav komisyonu kurulabilir.
Sözlü sınav komisyonu başkan ve üyeleri,
boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece
dâhil) kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının katıldığı sözlü
sınavlarda görev alamaz.
Sözlü sınav komisyonu üye tam sayısı ile
toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya komisyon başkanının
çağrısıyla yedek üye katılır. Komisyon kararları oy çokluğu ile alınır.
Sözlü sınav komisyonunun sekretarya
işlemleri, il millî eğitim müdürlüklerinin insan kaynakları
hizmetlerinden sorumlu şube müdürlüğünce yürütülür.
Sözlü sınav komisyonunun görevleri
MADDE 14 – (1) Sözlü sınav komisyonunun görevleri şunlardır:
Sözlü sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak, sözlü sınavları yapmak ve değerlendirmek,
Sözlü sınava katılan adayların sınav sonuçlarını duyurmak,
Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak,
ç) Sözlü sınava ilişkin diğer iş ve işlemleri yürütmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yönetici Görevlendirmesi
Müdürlük görev süresinin uzatılması
MADDE 15 – (1) Görev sürelerinin
uzatılmasını isteyen müdürler elektronik ortamda başvuruda bulunur.
Müdürlükte dört yıllık görev süresini dolduranlar ile görev yaptıkları
eğitim kurumunda sekiz yıllık görev süresini dolduran müdürler, Ek-1’de
yer alan Görev Süreleri Uzatılacak Eğitim Kurumu Müdürleri Değerlendirme
Formu üzerinden değerlendirilir.
Ek-1’de yer alan Form üzerinden
yapılacak değerlendirme, müdürlük görev süresinin sona ereceği ders
yılının son gününe göre üç ay öncesinden itibaren yapılır.
Ek-1’de yer alan Formun değerlendirilme
sürecine ilişkin iş ve işlemler, il millî eğitim müdürlüklerinin
koordinesinde eğitim kurumunun bağlı olduğu ilçe millî eğitim
müdürlüklerince yürütülür.
Müdürlük görev süresinin görev yapılmakta olunan eğitim kurumunda uzatılması
MADDE 16 – (1) Dört yıllık görev süresi
sona eren müdürlerden halen görev yapmakta oldukları eğitim kurumundaki
görevlerinin uzatılması için başvuruda bulunanların görev süreleri,
Ek-1’de yer alan Form üzerinden yapılan değerlendirme sonucunda 100
üzerinden 75 ve daha üstü puan almaları halinde, il millî eğitim
müdürünün teklifi üzerine valinin onayı ile uzatılır.
Müdürlük görev süresinin görev yapılmakta olunan eğitim kurumu dışında uzatılması
MADDE 17 – (1) Müdürlük görev süresi aynı eğitim kurumunda uzatılacaklara ilişkin işlemler sonuçlandıktan sonra;
Müdürlüğü boş bulunan eğitim kurumları,
Müdürlük görev süresi aynı eğitim kurumunda uzatılmayan müdürlerin görev yapmakta oldukları eğitim kurumları,
Görev sürelerinin görev yaptıkları
eğitim kurumlarında uzatılmasını talep etmeyen müdürlerin görev yapmakta
oldukları eğitim kurumları,
ç) Aynı eğitim kurumunda sekiz yıllık müdürlük süresinin dolmasına bağlı olarak müdürlüğü boşalacak eğitim kurumları
il millî eğitim müdürlüklerinin internet sitesinde duyurulur.
Müdürlükte dört yıllık veya aynı eğitim
kurumunda sekiz yıllık müdürlük süresini tamamlayıp Ek-1’de yer alan
Form üzerinden yapılan değerlendirme sonucunda 100 üzerinden 75 ve daha
üstü puan alanlardan görev süresinin başka eğitim kurumunda uzatılmasını
isteyenlerin başvuruları elektronik ortamda alınır.
Görev süresinin diğer eğitim
kurumlarında uzatılması için bu maddenin ikinci fıkrasına göre başvuruda
bulunan müdürlerin görev süreleri, tercihleri de dikkate alınarak puan
üstünlüğüne göre il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine valinin onayı
ile uzatılır.
Bu maddeye göre görev süresinin
uzatılmasını isteyen adayların puanlarının eşitliği halinde sırasıyla;
hizmet puanı, yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki hizmet
süresi fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır. Eşitliğin devamı
hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir.
İlk defa ve yeniden müdür olarak görevlendirileceklere ilişkin duyuru ve başvuru
MADDE 18 – (1) Müdürlük görev süresinin
uzatılması işlemlerinin tamamlanmasından sonra müdürlük norm kadrosu boş
kalan eğitim kurumları, il millî eğitim müdürlüklerinin internet
sitesinde duyurulur.
Müdürlük görev süresi uzatılmayanlar ve
daha önce müdürlük görevinde bulunmuş olanlar ile duyurunun yapıldığı
tarihten önce müdürlük görevinde bulunmamış olup duyurunun son günü
itibarıyla 5 ve 6 ncı maddelerde belirtilen şartları taşıyanlardan müdür
olarak görevlendirilmek isteyenlerin başvuruları elektronik ortamda
alınır.
Değerlendirme ve sözlü sınav
MADDE 19 – (1) İlk defa ve yeniden müdür
olarak görevlendirilmek üzere başvuruda bulunanlar, Ek-2’de yer alan
Form üzerinden değerlendirme komisyonu tarafından değerlendirilir.
Değerlendirme sonucunda oluşan puan sıralamasına göre en yüksek puan
alandan başlamak üzere, boş eğitim kurumu müdürlüğü sayısının üç katı
aday sözlü sınava alınır. Son sıradaki adayla aynı puana sahip olan
adaylar da sözlü sınava alınır.
Adaylar, Ek-3’te yer alan Sözlü Sınav Değerlendirme Formuna göre 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.
Sözlü sınav konuları ve puan değerleri
MADDE 20 – (1) Sözlü sınavda adaylar;
Mevzuat (T.C. Anayasası, 657 sayılı
Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 222
sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve
Kontrol Kanunu, 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 652 sayılı
Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararname ve ilgili diğer mevzuat),
Analitik düşünme ve analiz yapabilme kabiliyeti,
Temsil kabiliyeti ve liyakat düzeyi,
ç) Muhakeme gücü ve kavrayış düzeyi,
İletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti,
Genel kültür,
yönlerinden değerlendirilir.
Birinci fıkraya göre yapılacak
değerlendirmede (a) bendinin ağırlığı yüzde elli, (b) ila (e)
bentlerinin her birinin ağırlığı ise yüzde ondur.
Sözlü sınavda 70 ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılır.
Sözlü sınav sonuçlarının duyurulması ve itiraz
MADDE 21 – (1) Sözlü sınav sonuçları,
sınavların yapıldığı tarihten itibaren en geç 10 iş günü içinde il millî
eğitim müdürlüklerinin internet sitesinde duyurulur.
Sözlü sınav sonuçlarına, sınav
sonuçlarının açıklandığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde
itiraz edilebilir. Bu itirazlar en geç beş iş günü içinde incelenerek
karara bağlanır. İtiraz sonuçları, il millî eğitim müdürlüklerince
itiraz sahiplerine duyurulur.
Müdürlüğe ilk defa ve yeniden görevlendirme
MADDE 22 – (1) Sözlü sınavda başarılı
olan adayların görevlendirmeye esas puanları; Ek-2’de yer alan Form
üzerinden aldıkları puanın yüzde ellisi ile sözlü sınavdan aldıkları
puanının yüzde ellisinin toplamı üzerinden belirlenir.
Bu maddenin birinci fıkrasına göre
belirlenen puanlara; 10 uncu maddenin beşinci fıkrasında belirtilen
alanlarda görev yapmakta olanlardan aynı fıkrada bu alanlarda görev
yapanlar için istisna olarak belirtilen eğitim kurumlarında
görevlendirilme isteğinde bulunanlar için bu eğitim kurumları ile
sınırlı olmak üzere iki puan, aynı maddenin altıncı fıkrasında
belirtilen eğitim kurumlarında görevlendirilme isteğinde bulunan kadın
adaylar için bu eğitim kurumları ile sınırlı olmak üzere üç puan, kurucu
müdür olarak görev yaptıkları eğitim kurumlarında görevlendirilme
isteğinde bulunanlar için bu eğitim kurumları ile sınırlı olmak üzere
beş puan ilave edilir.
Sözlü sınavda 70 ve üzerinde puan
alanlar, bu maddenin birinci ve ikinci fıkralarına göre hesaplanan puan
üstünlüğüne göre tercihleri de dikkate alınarak il millî eğitim
müdürünün teklifi üzerine valinin onayı ile müdür olarak
görevlendirilir.
Adayların puanlarının eşitliği halinde,
sırasıyla Ek-2’de yer alan Forma göre değerlendirme puanı, Ek-3’te yer
alan Forma göre sözlü sınav puanı, yöneticilikteki hizmet süresi,
öğretmenlikteki hizmet süresi fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır.
Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir.
Görevlendirme işlemleri, itirazların sonuçlandırıldığı tarihten itibaren en geç on iş günü içinde tamamlanır.
Müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığına görevlendirme
MADDE 23 – (1) Müdür başyardımcısı
ve/veya müdür yardımcısı norm kadrosu boş bulunan eğitim kurumlarına,
görevlendirilecekleri tarih itibarıyla 5 ve 7 nci maddelerde belirtilen
şartları taşıyor olmaları kaydıyla, görevlendirme yapılacak eğitim
kurumunda veya eğitim kurumunun bulunduğu ilçe ve ildeki eğitim
kurumlarında halen yönetici veya öğretmen olarak görev yapanlar
arasından, eğitim kurumu müdürünün inhası ve il millî eğitim müdürünün
teklifi üzerine valinin onayı ile müdür başyardımcısı ve müdür
yardımcısı görevlendirilir.
Müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı
olarak görevlendirilenlerden dört yıllık görev süresini tamamlayanların
görev süresi, bu maddenin birinci fıkrasında öngörülen usulle
uzatılabilir.
Aynı eğitim kurumunda aynı unvanla sekiz
yıllık görev süresini tamamlayan müdür başyardımcıları ve müdür
yardımcılarından yeniden görevlendirilmek isteyenler, bu maddenin
birinci fıkrasında belirtilen usulle başka bir eğitim kurumunda
görevlendirilebilir.
ALTINCI BÖLÜM
Ortak Hükümler
Yöneticilik görev süresi hesaplanması
MADDE 24 – (1) Yöneticilikte geçen dört
yıllık sürenin hesabında aynı unvanla geçirilen hizmet süreleri esas
alınır. Yöneticilik görevinin sona ereceği tarih; ders yılının içinde
olması halinde dört yıllık sürenin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders
yılının son günü, ders yılının dışında olması halinde dört yıllık
sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının son günüdür.
Kurucu müdürlük ve müdür yetkili
öğretmenlikte geçen süreler ile yöneticilikte vekâleten ve geçici görev
kapsamında geçen süreler, dört yıllık sürenin hesabında
değerlendirilmez.
Dört yıllık sürenin hesabına; yıllık
izin, hastalık izni, aylıksız izin, yöneticilik dışındaki geçici görev
ve benzeri nedenlerle fiilen yapılmayan yöneticilik görevleri de dâhil
edilir.
Kurucu müdürlüğe görevlendirme
MADDE 25 – (1) Yeni açılmakta olan
eğitim kurumlarını eğitim ve öğretime hazır hale getirmek üzere, eğitim
kurumunun eğitim ve öğretime açılıp kuruma norm kadroya bağlı müdür
görevlendirmesi yapılana kadar geçen süre içerisinde yönetim
hizmetlerini yürütmek üzere, müdür görevlendirilmesine ilişkin şartları
taşıyanlar arasından il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali
tarafından kurucu müdür görevlendirilir.
Müdür yetkili öğretmenliğe görevlendirme
MADDE 26 – (1) Müdür norm kadrosu
bulunmayan eğitim kurumlarında görev yapmak üzere, o eğitim kurumunda
görevli öğretmenler arasından, öğretmenlik görevi yanında yönetim
hizmetlerini de yürütmek üzere, il millî eğitim müdürünün teklifi
üzerine vali tarafından müdür yetkili öğretmen görevlendirilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yöneticilik Görevinin Sonlandırılması
Yöneticilik görevinin sona ereceği durumlar
MADDE 27 – (1) Yöneticilik görevi;
Görevlendirildikleri tarihe göre dört
yıllık sürenin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders yılının, dört
yıllık sürenin dolduğu tarihin ders yılının dışında olması halinde ise
dört yıllık sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının bittiği,
Birleştirilen eğitim kurumlarında görev yapanlar bakımından bu işlemlerin gerçekleştiği,
Kapatılan eğitim kurumlarında görev yapanlar bakımından bu işlemlerin gerçekleştiği,
ç) Eğitim müşaviri ve eğitim ataşesi
olarak atananlar ile Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu kararıyla
yurt dışında görevlendirilenler ve uluslararası kuruluşlarda
görevlendirilenlerin bu atama veya görevlendirmenin yapıldığı,
Yurt içinde veya yurt dışında başka bir
göreve bir yıl veya daha fazla süreyle geçici veya sürekli olarak
görevlendirilenlerin bu görevlendirmenin yapıldığı,
Bir yıl veya daha fazla süreyle aylıksız izin alanların aylıksız izinlerinin başladığı,
4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları
ve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesine göre bir yıl veya daha
fazla süreyle aylıksız izne ayrılanların aylıksız izinlerinin başladığı,
tarihten itibaren sona erer.
Yöneticilikleri bu maddenin birinci
fıkrasının (a) ve (b) bentlerine göre sona erenler, bulundukları eğitim
kurumunda alanlarında açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu
eğitim kurumuna, aksi durumda öncelikle kadrolarının bulunduğu ilçede
olmak üzere, il sınırları içinde durumlarına uygun ihtiyaç bulunan
eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır.
Yöneticilikleri bu maddenin birinci
fıkrasının (c) bendine göre sona erenler, öncelikle kadrolarının
bulunduğu ilçede olmak üzere, il sınırları içinde durumlarına uygun
ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır.
Yöneticilikleri birinci fıkranın (ç),
(d), (e) ve (f) bentlerine göre sona erenler, söz konusu görev veya
aylıksız iznin bitimini müteakip, en son görev yaptıkları ilde
durumlarına uygun açık norm kadrosu bulunan eğitim kurumlarına öğretmen
olarak atanır.
Yöneticilik görevinden ayrılma
MADDE 28 – (1) Yöneticilik görevlerinden
istekleri üzerine ayrılanlar, bulundukları eğitim kurumunda alanlarında
açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim kurumuna; aksi
durumda ise kadrolarının bulunduğu ilçe ve/veya il sınırları içinde
durumlarına uygun bir eğitim kurumuna öğretmen olarak atanır.
30 uncu maddenin birinci fıkrasına göre
ayrılanlar hariç olmak üzere, yöneticilik görevlerinden istekleri ile
ayrılmış olanlar, aradan bir yıl geçmeden tekrar yönetici olarak
görevlendirilemez.
Yöneticilik görevinden alınma
MADDE 29 – (1) Eğitim kurumu
yöneticilerinden haklarında yapılan adlî ve idarî soruşturma sonucu
hazırlanan raporların yetkili amir ve kurullarca değerlendirilmesi
sonucuna göre yöneticilik görevinden alınanlar, durumlarına uygun
ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır. Bu şekilde
görevinden alınanlar, aradan dört yıl geçmeden yönetici olarak
görevlendirilmek üzere başvuruda bulunamaz.
Yönetici norm kadrosunda değişiklik
MADDE 30 – (1) İlgili mevzuatında
belirtilen yöneticilik norm kadrosuna esas kriterler çerçevesinde müdür,
müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı norm kadrolarının bazıları
veya tamamı kaldırılan eğitim kurumlarında norm kadro fazlası olanlar,
ders yılı sonuna kadar bu eğitim kurumlarındaki yöneticilik görevlerine
devam ederler. Bu kişiler, yöneticilik görevlerinin ders yılıyla
birlikte sona ermesini müteakip, bulundukları eğitim kurumunda
alanlarında açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim
kurumuna, aksi durumda ise istekleri de dikkate alınarak kadrolarının
bulunduğu ilçe ve/veya il sınırları içinde durumlarına uygun bir eğitim
kurumuna öğretmen olarak atanır.
Norm kadro fazlası müdür yardımcıları,
hizmet puanı daha az olandan başlamak üzere belirlenir. Hizmet puanının
eşit olması durumunda ise sırasıyla yöneticilikteki hizmet süresi,
öğretmenlikteki hizmet süresi daha az olan norm kadro fazlası olarak
belirlenir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 31 – (1) 4/8/2013 tarihli ve 28728
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumu
Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Mevcut yöneticiler
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Aynı unvanda olmak
üzere, 14/3/2014 tarihi itibarıyla görev süreleri dört yıl ve daha fazla
olan yöneticilerin görevi, 2013-2014 ders yılının bitimi tarihinde
başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erer. Görev süreleri 14/3/2014
tarihi itibarıyla dört yıldan daha az olan yöneticilerin görevi ise,
dört yıllık sürenin tamamlanmasını takip eden ilk ders yılının bitimi
itibarıyla başka bir işleme gerek kalmaksızın sona erer.
Bu maddenin birinci fıkrasına göre
yöneticilik görevi 2013-2014 ders yılının bitiminde sona eren müdür,
müdür başyardımcısı ve müdür yardımcıları, bu Yönetmelikte öngörülen
usul ve esaslara göre yerlerine görevlendirilen yöneticiler göreve
başlayana kadar görevlerine devam eder.
2011 yılı Eğitim kurumları müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı ile müdürlük seçme sınavı
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) 2011 yılı Ekim
ayında yapılan eğitim kurumu müdürlüğü seçme sınavında başarılı
olanlardan sınav sonucuna göre müdürlüğe görevlendirilmesi yapılmamış
olup müdürlüğe görevlendirmek üzere başvuruda bulunanlar, bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten sonra yapılacak ilk
görevlendirme ile sınırlı olmak üzere, başka bir şart aranmaksızın ve
değerlendirmeye tabi tutulmaksızın doğrudan sözlü sınava alınır.
Bunlardan sözlü sınavda başarılı olanların görevlendirmeye esas
puanları, Ek-2’de yer alan Form üzerinden yapılacak değerlendirme
sonucunda alacakları puan da dikkate alınarak 22 nci maddeye göre
belirlenir.
2011 yılı Ekim ayında yapılan eğitim
kurumu müdürlüğü ile müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı seçme
sınavında başarılı olanlardan sınav sonucuna göre yöneticiliğe
görevlendirilmesi yapılmamış olanlar, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği
tarihten sonra yapılacak ilk görevlendirme ile sınırlı olmak üzere,
başka bir şart aranmaksızın müdür başyardımcılığı veya müdür
yardımcılığında görevlendirilebilir.
Dönüştürülen eğitim kurumları
GEÇİCİ MADDE 3 – (1) Dönüştürülen eğitim
kurumlarının dönüştürülmeden önceki yöneticileri, kalan görev
sürelerini dönüştürülen eğitim kurumunda tamamlar.
Değerlendirme ve görevlendirme işlemleri
GEÇİCİ MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin
yayımı tarihinde müdürlükte dört yıllık görev süresini dolduran eğitim
kurumu müdürlerinin Ek-1’de yer alan Form üzerinden yapılacak
değerlendirme işlemleri, 15 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen
süre sınırlamasına tabi olmaksızın 10 uncu maddenin onuncu fıkrası
kapsamında Bakanlıkça belirlenecek yönetici görevlendirmeleri takviminde
belirtilecek tarihler arasında yapılır.
Yürürlük
MADDE 32 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 33 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Yorumlar
Yorum Gönder