millî eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına yönetici görevlendirme yönetmeliği
22 Nisan 2017 CUMARTESİ
Resmî Gazete Sayı : 30046 YÖNETMELİK
Millî Eğitim Bakanlığından: MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞLI
EĞİTİM KURUMLARINA YÖNETİCİ GÖREVLENDİRME YÖNETMELİĞİ BİRİNCİ
BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim
Bakanlığına bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerini ikinci görev olarak
yürüteceklerin görevlendirilmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî
Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
37 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası kapsamındakiler hariç olmak üzere, Millî
Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında ikinci görev kapsamında
görevlendirilecek müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarını kapsar.
Dayanak MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 88 inci maddesi ile 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
36 ve 37 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Bakan: Millî Eğitim
Bakanını, b) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını, c) Ders yılı: Derslerin
başladığı tarihten kesildiği tarihe kadar geçen süreyi, ç) Derece: Eğitim
kurumlarının anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise şeklindeki yaşa göre
düzeylerini, d) Eğitim kurumu: Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki örgün ve
yaygın eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü kurumlar ile bu kurumlarda yürütülen
eğitim-öğretim etkinlikleri için program hazırlama, eğitim araç-gereci üretme,
inceleme, değerlendirme, öğrenci ve öğrenci adaylarına uygulanacak seçme
ve/veya yarışma sınavları için gerekli iş ve işlemleri yürütme, rehberlik ve
sosyal hizmetler verme yoluyla yardımcı ve destek olan kurumları, e) Görevlendirme:
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı
ve müdür yardımcısı görevlerini yürütmek üzere, 657 sayılı Kanunun 88 inci ve
652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddelerine göre verilen ikinci
görevi, f) Müdür: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve
yaygın eğitim kurumlarında müdürlük görevini ikinci görev kapsamında
yürütenleri, g) Müdür başyardımcısı: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece
ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdür başyardımcılığı görevini
ikinci görev kapsamında yürütenleri, ğ) Müdür yardımcısı: Millî Eğitim
Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında
müdür yardımcılığı görevini ikinci görev kapsamında yürütenleri, h) Tür: Aynı
derecedeki eğitim kurumlarından farklı eğitim programı uygulayan eğitim
kurumlarını, ı) Yıl: Göreve başlama tarihine göre geçen on iki aylık süreyi, i)
Yönetici: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve türdeki örgün ve yaygın
eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı görevlerini
657 sayılı Kanunun 88 inci ve 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci
maddelerine göre ikinci görev kapsamında yürütenleri, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Yönetici
Olarak Görevlendirileceklerde Aranacak Şartlar Yönetici olarak
görevlendirileceklerde aranacak genel şartlar
MADDE 5 – (1) Yönetici olarak görevlendirileceklerde
aşağıdaki genel şartlar aranır; a) Yükseköğretim mezunu olmak, b) Değerlendirme
başvurusunun son günü itibarıyla Bakanlık kadrolarında öğretmen olarak görev
yapıyor olmak, c) Görevlendirileceği eğitim kurumu ile aynı türdeki eğitim
kurumlarından birine öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olmak ve
görevlendirileceği eğitim kurumu ile aynı türdeki eğitim kurumlarından birinde
aylık karşılığında okutabileceği ders bulunmak, ç) Değerlendirme başvurusunun
son günü itibarıyla, son dört yıl içinde adlî veya idarî soruşturma sonucu
yöneticilik görevi üzerinden alınmamış olmak, d) Zorunlu çalışma gerektiren
yerler dışındaki eğitim kurumu yöneticiliklerine görevlendirilecekler
bakımından, ilgili mevzuatına göre zorunlu çalışma yükümlülüğünü tamamlamış,
erteletmiş ya da bu yükümlülükten muaf tutulmuş olmak. Müdür olarak
görevlendirileceklerde aranacak özel şartlar
MADDE 6 – (1) Müdür olarak görevlendirileceklerin aşağıdaki
şartlardan en az birini taşımaları gerekir: a) Müdür olarak görev yapmış olmak.
b) Kurucu müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı ve müdür yetkili
öğretmen olarak ayrı ayrı veya toplam en az bir yıl görev yapmış olmak. c)
Bakanlığın şube müdürü veya daha üst unvanlı kadrolarında görev yapmış olmak.
Müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirileceklerde
aranacak özel şartlar
MADDE 7 – (1) Müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı
olarak görevlendirileceklerin aşağıdaki şartlardan en az birini taşımaları
gerekir: a) Müdür, kurucu müdür, müdür başyardımcısı, müdür yardımcısı veya
müdür yetkili öğretmen olarak görev yapmış olmak. b) Bakanlığın şube müdürü
veya daha üst unvanlı kadrolarında görev yapmış olmak. c) Adaylık dâhil en az
dört yıl öğretmen olarak görev yapmış olmak. (2) Müdür başyardımcılığı veya
müdür yardımcılığı görevleri boş bulunan eğitim kurumlarına müdür başyardımcısı
veya müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek için üç katı kadar adayın değerlendirme
başvurusunda bulunmaması hâlinde, bu maddenin birinci fıkrasının (c) bendindeki
süre iki yıla düşürülür. (3) Müdür başyardımcısı olarak görevlendirileceklerde
ayrıca; a) Fen Lisesi müdür başyardımcılığına görevlendirileceklerde Matematik,
Fizik, Kimya veya Biyoloji alan öğretmeni olmak, b) Sosyal bilimler lisesi
müdür başyardımcılığına görevlendirileceklerde Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih,
Coğrafya, Felsefe, Psikoloji veya yabancı dil alan öğretmeni olmak, c) Güzel
sanatlar lisesi müdür başyardımcılığına görevlendirileceklerde Görsel
Sanatlar/Resim veya Müzik alan öğretmeni olmak, ç) Spor Lisesi müdür
başyardımcılığına görevlendirileceklerde Beden Eğitimi alan öğretmeni olmak, d)
İmam hatip lisesi müdür başyardımcılığına görevlendirileceklerde İmam Hatip
Lisesi Meslek Dersleri alan öğretmeni olmak, e) Mesleki ve teknik eğitim
kurumları müdür başyardımcılığına görevlendirileceklerde atölye ve laboratuvar
öğretmeni olmak, şartı aranır. (4) Bu maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen
niteliklerde aday bulunmaması hâlinde, diğer alan öğretmenlerinden de
görevlendirme yapılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Komisyonlar Değerlendirme komisyonunun oluşumu
ve çalışma usulü ile görevleri MADDE 8 – (1) Değerlendirme komisyonu; il millî
eğitim müdürünün veya görevlendireceği bir il millî eğitim müdür yardımcısı
veya il millî eğitim müdürlüğü insan kaynaklarından sorumlu şube müdürünün
başkanlığında, il millî eğitim müdürünce belirlenecek iki ilçe millî eğitim
müdürü ile il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinde görev yapan iki şube
müdüründen oluşur. Aynı usulle birer yedek üye belirlenir. (2) Gerek görülmesi
hâlinde aynı usulle birden fazla değerlendirme komisyonu kurulabilir. (3)
Değerlendirme komisyonu, üye tam sayısı ile toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı
toplantıya Komisyon başkanının çağrısı üzerine yedek üye katılır. Komisyon
kararlarını oy çokluğu ile alır. (4) Değerlendirme komisyonunun başkan ve
üyeleri, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece
dâhil) kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının değerlendirmelerinde görev
alamaz. (5) Değerlendirme komisyonunun sekretarya işlemleri, il millî eğitim
müdürlüklerinin insan kaynakları hizmetlerinden sorumlu şube müdürlüğünce
yürütülür. (6) Değerlendirme komisyonu; müdür adaylarını, Ek-1’de yer alan Yönetici
Değerlendirme Formu üzerinden değerlendirmekle görevlidir. Sözlü sınav
komisyonunun oluşumu ve çalışma usulü
MADDE 9 – (1) Sözlü sınav komisyonu; il millî eğitim
müdürünün veya görevlendireceği bir il millî eğitim müdür yardımcısı veya il
millî eğitim müdürlüğü insan kaynaklarından sorumlu şube müdürünün ya da bir
ilçe millî eğitim müdürünün başkanlığında, il millî eğitim müdürünce il millî
eğitim müdürlüğünden belirlenen bir şube müdürü ile farklı ilçe millî eğitim
müdürlüklerinden belirlenen üç şube müdüründen oluşur. Aynı usulle birer yedek
üye belirlenir. (2) Gerek görülmesi hâlinde aynı usulle birden fazla sözlü
sınav komisyonu kurulabilir. (3) Sözlü sınav komisyonu, üye tam sayısı ile
toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya Komisyon başkanının çağrısı
üzerine yedek üye katılır. Komisyon kararları oy çokluğu ile alınır. (4) Sözlü
sınav komisyonu başkan ve üyeleri, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci
dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının
katıldığı sözlü sınavlarda görev alamaz. (5) Sözlü sınav komisyonunun
sekretarya işlemleri, il millî eğitim müdürlüklerinin insan kaynakları
hizmetlerinden sorumlu şube müdürlüğünce yürütülür. Sözlü sınav komisyonunun
görevleri
MADDE 10 – (1) Sözlü sınav komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Sözlü sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak, sözlü sınavları Ek-2’de
yer alan Sözlü Sınav Formuna göre yapmak ve değerlendirmek. b) Sözlü sınav
sonuçlarının duyurulmasını sağlamak. c) Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak.
ç) Sözlü sınava ilişkin diğer iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Değerlendirme ve Sözlü Sınav Yönetici
görevlendirmede izlenecek yöntem
MADDE 11 – (1) Yönetici görevlendirmeleri; Ek-1’de yer alan
form üzerinden verilen değerlendirme puanı ile sözlü sınav puanının aritmetik
ortalaması alınarak puan üstünlüğüne göre yapılır. Değerlendirme duyurusu ve
başvuru
MADDE 12 – (1) Yönetici olarak görevlendirilmek isteyenlere
yönelik duyuru, değerlendirme tarihinden en az on gün önce Bakanlığın internet
sitesinde ilan edilir. (2) Duyuruda; başvuru tarihi, süresi, yönetici olarak
görevlendirileceklerde aranacak şartlar ile diğer hususlara yer verilir. (3)
Müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı görevlerinde aynı unvanla dört
yıllık ya da aynı eğitim kurumunun müdür, müdür başyardımcısı veya müdür
yardımcısı görevlerinde aynı unvanla toplam sekiz yıllık görev süresini
dolduranlar ile değerlendirme duyurusunun son günü itibarıyla bu Yönetmelikte
belirtilen şartları taşıyanlardan müdür, müdür başyardımcısı veya müdür
yardımcısı olarak görevlendirilmek isteyenler, değerlendirmeye alınmak üzere
duyuruda belirtilen süre içinde elektronik ortamda başvuruda bulunabilir.
Başvurular yöneticilik unvanlarından yalnızca biri için yapılabilir. Müdür,
müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı adaylarının değerlendirilmesi
MADDE 13 – (1) Müdür, müdür başyardımcısı veya müdür
yardımcısı olarak görevlendirilmek için değerlendirmeye alınmak üzere başvuruda
bulunanlar, değerlendirme komisyonu tarafından Ek-1’de yer alan form üzerinden
değerlendirilir. (2) Değerlendirme sonuçları, değerlendirmelerin tamamlandığı
tarihten itibaren en geç on iş günü içinde il millî eğitim müdürlüklerinin
internet sitesinde duyurulur. (3) Değerlendirme sonuçlarına, sonuçların
açıklandığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili il millî eğitim
müdürlüğüne itiraz edilebilir. Bu itirazlar en geç beş iş günü içinde
incelenerek karara bağlanır. İtiraz sonuçları, il millî eğitim müdürlüklerince
itiraz sahiplerine duyurulur. Sözlü sınav konuları ve ağırlıkları
MADDE 14 – (1) Sözlü sınav konuları ve puan değerleri
şunlardır: a) Mevzuat (T.C. Anayasası, 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu,
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 3071
sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, 4483 sayılı Memurlar ve
Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4688 sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme
Hakkı Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 5442 sayılı İl
İdaresi Kanunu, 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu, 652 sayılı Millî
Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname):
%40, b) Analitik düşünme ve analiz yapabilme kabiliyeti: %10, c) Temsil
kabiliyeti ve liyakat düzeyi: %10, ç) Muhakeme gücü ve kavrayış düzeyi: %10, d)
İletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti: %10, e) Genel kültür: %10, f)
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi: %10. Sözlü sınav
MADDE 15 – (1) Değerlendirme sonucunda unvanlar bazında
oluşan puan sıralamasına göre en yüksek puan alandan başlamak üzere,
yöneticiliği boş bulunan eğitim kurumu sayısının üç katı aday sözlü sınava
çağrılır. Son sıradaki adayla aynı puana sahip olan adaylar da sözlü sınava
çağrılır. (2) Sözlü sınava katılmaya hak kazanan adaylar, 14 üncü maddede
belirtilen sözlü sınav konuları ve ağırlıkları dikkate alınarak Ek-2’de yer
alan form üzerinden sözlü sınav komisyonunca yüz tam puan üzerinden
değerlendirilir. (3) Sözlü sınavda 60 ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılır
ve değerlendirme başvurusunda belirttiği yöneticilik görevi için eğitim kurumu
tercihinde bulunma hakkına sahip olur. Sözlü sınav sonuçlarının duyurulması ve
itiraz
MADDE 16 – (1) Sözlü sınav sonuçları, sınavların tamamlandığı
tarihten itibaren en geç on iş günü içinde il millî eğitim müdürlüklerinin
internet sitesinde duyurulur. (2) Sözlü sınav sonuçlarına, sonuçların
açıklandığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili il millî eğitim
müdürlüğüne itiraz edilebilir. Bu itirazlar en geç beş iş günü içinde sözlü
sınav komisyonunca incelenerek karara bağlanır. İtiraz sonuçları, il millî
eğitim müdürlüklerince itiraz sahiplerine duyurulur.
BEŞİNCİ BÖLÜM Görevlendirme Müdür olarak
görevlendirileceklere ilişkin duyuru ve başvuru
MADDE 17 – (1) Müdürlüğü boş bulunan eğitim kurumları ile
dört ve sekiz yıllık görev süresini dolduran müdürlerden boşalacak eğitim
kurumları, il millî eğitim müdürlüklerinin internet sitesinde duyurulur. (2)
Sözlü sınavda başarılı olan adaylardan müdür olarak görevlendirilmek
isteyenlerin başvuruları elektronik ortamda alınır. (3) Müdür olarak
görevlendirilmek üzere başvuruda bulunanlara en fazla 20 eğitim kurumu tercih
etme hakkı verilir. Müdürlüğe görevlendirme
MADDE 18 – (1) Sözlü sınavda başarılı olan adaylardan müdür
olarak görevlendirilmek üzere başvuruda bulunan adayların görevlendirmeye esas
puanları; Ek-1’de yer alan form üzerinden verilen değerlendirme puanı ile sözlü
sınav puanının aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. Görevlendirmeye esas
puanlar, kesin sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren en fazla altı ay
süreyle geçerlidir. (2) Müdür olarak görevlendirilmek isteyen adaylardan; a)
Okul Öncesi alan öğretmenlerinden anaokullarına müdür olarak görevlendirilme
isteğinde bulunanlara, b) Sınıf Öğretmenliği alan öğretmenlerinden ilkokullara
müdür olarak görevlendirilme isteğinde bulunanlara, c) Matematik, Fizik, Kimya
veya Biyoloji alan öğretmenlerinden fen liselerine müdür olarak görevlendirilme
isteğinde bulunanlara, ç) Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe,
Psikoloji veya yabancı dil alan öğretmenlerinden sosyal bilimler liselerine
müdür olarak görevlendirilme isteğinde bulunanlara, d) Görsel Sanatlar/Resim
veya Müzik alan öğretmenlerinden güzel sanatlar liselerine müdür olarak
görevlendirilme isteğinde bulunanlara, e) Beden Eğitimi alan öğretmenlerinden
spor liselerine müdür olarak görevlendirilme isteğinde bulunanlara, f) İmam
Hatip Lisesi Meslek Dersleri alan öğretmenlerinden imam hatip liselerine müdür
olarak görevlendirilme isteğinde bulunanlara, g) Atölye ve laboratuvar
öğretmenlerinden meslekî ve teknik ortaöğretim kurumlarına müdür olarak
görevlendirilme isteğinde bulunanlara, söz konusu eğitim kurumları ile sınırlı
olmak üzere, bu maddenin birinci fıkrasına göre belirlenen puanlara beş puan
daha ilave edilir. (3) Kurucu müdür olarak görev yapmış olanlardan kurucu müdür
olarak görev yaptığı eğitim kurumuna müdür normu verildikten sonra yapılacak
ilk müdür görevlendirmesinde müdür olarak görevlendirilme isteğinde bulunanlar
ile müdürlükte dört yıllık görev süresini tamamlayanlardan hâlen müdür olarak
görev yaptıkları eğitim kurumuna yeniden müdür olarak görevlendirilme isteğinde
bulunanlara, söz konusu eğitim kurumları ile sınırlı olmak üzere, bu maddenin
birinci ve ikinci fıkralarına göre belirlenen puanlara dört puan daha ilave
edilir. (4) Müdür olarak görevlendirilmeye hak kazanan adaylar, bu maddenin
birinci, ikinci ve üçüncü fıkralarına göre hesaplanan puan üstünlüğüne göre
tercihleri de dikkate alınarak il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine
valinin onayı ile müdür olarak görevlendirilir. (5) Adayların puanlarının
eşitliği halinde, sırasıyla Ek-1’de yer alan forma göre değerlendirme puanı,
Ek-2’de yer alan forma göre sözlü sınav puanı, yöneticilikteki hizmet süresi,
öğretmenlikteki hizmet puanı fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır.
Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir. (6)
Görevlendirme işlemleri, itirazların sonuçlandırıldığı tarihten itibaren en geç
on beş iş günü içinde tamamlanır. (7) Müdür ihtiyacı karşılanamayan eğitim
kurumları ile yeni açılan eğitim kurumlarının müdürlüğüne, görevlendirmeye esas
puanların geçerli olduğu süreyle sınırlı olmak üzere, müdür olarak
görevlendirilemeyenler arasından aynı usulle dört yıllığına görevlendirme
yapılabilir. Müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak
görevlendirileceklere ilişkin duyuru ve başvuru
MADDE 19 – (1) Müdür başyardımcılığı ve müdür
yardımcılığında boş bulunan eğitim kurumları ile dört ve sekiz yıllık görev
süresini dolduran müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarından boşalacak
eğitim kurumları, il millî eğitim müdürlüklerinin internet sitesinde duyurulur.
(2) Sözlü sınavda başarılı olan adaylardan müdür başyardımcısı veya müdür
yardımcısı olarak görevlendirilmek isteyenlerin başvuruları elektronik ortamda
alınır. (3) Müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek
üzere başvuruda bulunanlara en fazla 20 eğitim kurumu tercih etme hakkı
verilir. Müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığına görevlendirme
MADDE 20 – (1) Sözlü sınavda başarılı olan adaylardan müdür
başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere başvuruda
bulunan adayların görevlendirmeye esas puanları; Ek-1’de yer alan form
üzerinden verilen değerlendirme puanı ile sözlü sınav puanının aritmetik
ortalaması alınarak belirlenir. Görevlendirmeye esas puanlar, kesin sonuçların
ilan edildiği tarihten itibaren en fazla altı ay süreyle geçerlidir. (2) Müdür
başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere başvuruda
bulunan adaylar, tercihleri de dikkate alınarak puan üstünlüğüne göre eğitim
kurumu müdürünün inhası ve il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine valinin
onayı ile müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. (3)
Müdür başyardımcılığında dört yıllık görev süresini tamamlayanlardan hâlen
müdür başyardımcısı olarak görev yaptıkları eğitim kurumuna yeniden müdür
başyardımcısı olarak görevlendirilme isteğinde bulunanlara, söz konusu eğitim
kurumları ile sınırlı olmak üzere, bu maddenin birinci fıkrasına göre
belirlenen puanlara dört puan daha ilave edilir. (4) Müdür yardımcılığında dört
yıllık görev süresini tamamlayanlardan hâlen müdür yardımcısı olarak görev
yaptıkları eğitim kurumuna yeniden müdür yardımcısı olarak görevlendirilme
isteğinde bulunanlara, söz konusu eğitim kurumları ile sınırlı olmak üzere, bu
maddenin birinci fıkrasına göre belirlenen puanlara dört puan daha ilave
edilir. (5) Adayların puanlarının eşitliği halinde, sırasıyla Ek-1’de yer alan
forma göre değerlendirme puanı, Ek-2’de yer alan forma göre sözlü sınav puanı,
yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki hizmet puanı fazla olan adayın
görevlendirmesi yapılır. Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura
ile belirlenir. (6) Görevlendirme işlemleri, itirazların sonuçlandırıldığı
tarihten itibaren en geç on beş iş günü içinde tamamlanır. (7) Müdür
başyardımcısı ve müdür yardımcısı ihtiyacı karşılanamayan eğitim kurumları ile
yeni açılan eğitim kurumlarının müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılıklarına;
görevlendirmeye esas puanların geçerli olduğu süreyle sınırlı olmak üzere,
yönetici olarak görevlendirilemeyenler arasından aynı usulle dört yıllığına
görevlendirme yapılabilir.
ALTINCI BÖLÜM Ortak Hükümler Yönetici görevlendirmede esas
alınacak hususlar
MADDE 21 – (1) Yöneticiler dört yıllığına görevlendirilir.
(2) Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda sekiz yıldan fazla süreyle yönetici
olarak görev yapılamaz. (3) Bulundukları eğitim kurumunda aynı unvanla dört
yıldan fazla, sekiz yıldan az görev yapanlardan aynı eğitim kurumuna yönetici
olarak görevlendirilenlerin görevleri, sekiz yılın dolduğu tarih itibarıyla bu
Yönetmelikte öngörüldüğü şekilde sonlandırılır. (4) Anaokullarının müdür
yardımcılarından en az biri Okul Öncesi alan öğretmenleri arasından;
ilkokulların müdür yardımcılarından en az biri Sınıf Öğretmenliği alan
öğretmenleri arasından; fen liselerinin müdür yardımcılarından en az biri
Matematik, Fizik, Kimya veya Biyoloji alan öğretmenleri arasından; sosyal
bilimler liselerinin müdür yardımcılarından en az biri Türk Dili ve Edebiyatı,
Tarih, Coğrafya, Felsefe, Psikoloji veya yabancı dil alan öğretmenleri
arasından; güzel sanatlar liselerinin müdür yardımcılarından en az biri Görsel
Sanatlar/Resim veya Müzik alan öğretmenleri arasından; spor liselerinin müdür
yardımcılarından en az biri Beden Eğitimi alan öğretmenleri arasından; imam
hatip liselerinin müdür yardımcılarından en az biri İmam Hatip Lisesi Meslek
Dersleri alan öğretmenleri arasından; mesleki ve teknik eğitim kurumlarının
müdür yardımcılarından en az biri atölye ve laboratuvar öğretmenleri arasından
görevlendirilir. Bu fıkrada belirtilen niteliklerde yeterli sayıda aday
bulunmaması hâlinde, diğer alan öğretmenlerinden de görevlendirme yapılabilir.
(5) Öğrencilerinin tamamı kız olan eğitim kurumlarının müdürleri ile bu
kurumlar ve yatılı kız öğrencisi bulunan eğitim kurumlarının müdür
yardımcılarından en az biri kadın adaylar arasından görevlendirilir. (6) Karma
eğitim yapılan ve müdür yardımcısı sayısı üç ve daha fazla olan eğitim kurumlarının
müdür yardımcılarından en az biri kadın adaylar arasından görevlendirilir. (7)
Bu maddenin beşinci ve altıncı fıkralarında belirtilen niteliklerde yeterli
sayıda aday bulunmaması hâlinde, erkek öğretmenler arasından da görevlendirme
yapılabilir. (8) Yönetici ihtiyacı karşılanamayan eğitim kurumları ile yeni
açılan eğitim kurumlarının yönetici ihtiyacı, öncelikle 25 inci maddenin
dördüncü ve beşinci fıkraları kapsamında bulunan yöneticilerin
görevlendirilmesi yoluyla karşılanır. (9) Yönetici görevlendirme takvimi
Bakanlıkça belirlenerek Bakanlık internet sitesinde duyurulur. Yöneticilik
görev süresi hesaplanması
MADDE 22 – (1) Yöneticilikte geçen dört yıllık sürenin
hesabında; en son yapılan görevlendirme tarihinden itibaren aynı unvanla
geçirilen hizmet sürelerinin toplamı esas alınır. Yöneticilik görevinin sona
ereceği tarih; ders yılının içinde olması halinde dört yıllık sürenin dolduğu
tarihin içinde bulunduğu ders yılının son günü, ders yılının dışında olması
halinde dört yıllık sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının son günüdür.
(2) Aynı unvanla aynı eğitim kurumunda geçen sekiz yıllık sürenin hesabında;
aynı eğitim kurumunda aynı unvanla geçirilen hizmet sürelerinin toplamı esas
alınır. Bu durumda olanların yöneticilik görevinin sona ereceği tarih; ders
yılının içinde olması halinde sekiz yıllık sürenin dolduğu tarihin içinde
bulunduğu ders yılının son günü, ders yılının dışında olması halinde sekiz
yıllık sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının son günüdür. (3) Yönetici
olarak görev yapmakta iken diğer eğitim kurumlarında veya diğer kurumlarda
vekâleten veya geçici olarak görevlendirilenlerin bu görev süreleri ile yıllık
izin, hastalık izni, aylıksız izin ve benzeri nedenlerle fiilen yapılmayan
yöneticilik görevleri, kadrolarının bulunduğu eğitim kurumlarındaki dört ve
sekiz yıllık sürenin hesabında değerlendirilir. Kurucu müdürlüğe görevlendirme
MADDE 23 – (1) Yeni açılmakta olan eğitim kurumlarını eğitim ve öğretime hazır
hale getirmek üzere, eğitim kurumunun eğitim ve öğretime açılıp kuruma müdür
norm kadrosu verildiği tarihe kadar geçen süre içerisinde yönetim hizmetlerini
yürütmek üzere, müdür görevlendirmesine ilişkin şartları taşıyanlar arasından
il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından kurucu müdür görevlendirilir.
Müdür yetkili öğretmenliğe görevlendirme
MADDE 24 – (1) Müdür norm kadrosu bulunmayan eğitim
kurumlarında görev yapmak üzere, o eğitim kurumunda görevli öğretmenler
arasından, öğretmenlik görevi yanında yönetim hizmetlerini de yürütmek üzere,
il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından müdür yetkili
öğretmen görevlendirilir.
YEDİNCİ BÖLÜM Yöneticilik Görevinin Sonlandırılması ve
Devamı Yöneticilik görevinin sona ereceği ve devam edeceği durumlar
MADDE 25 – (1) Yöneticilik görevi; a) Görevlendirildikleri
tarihe göre dört yıllık hizmet süresinin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders
yılının, dört yıllık sürenin dolduğu tarihin ders yılının dışında olması
halinde ise dört yıllık sürenin dolduğu tarihi takip eden ders yılının bittiği,
b) Aynı eğitim kurumunda aynı unvanla sekiz yıllık hizmet süresinin dolduğu
tarihin içinde bulunduğu ders yılının, sekiz yıllık sürenin dolduğu tarihin
ders yılının dışında olması halinde ise sekiz yıllık sürenin dolduğu tarihi
takip eden ders yılının bittiği, c) Eğitim müşaviri ve eğitim ataşesi olarak
atananlar ile Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu kararıyla yurt dışında
görevlendirilenler ve uluslararası kuruluşlarda görevlendirilenlerin bu atama
veya görevlendirmenin yapıldığı, ç) Yurt içinde veya yurt dışında başka bir
göreve bir yıl veya daha fazla süreyle geçici veya sürekli olarak
görevlendirilenlerin görevlendirme tarihi itibarıyla, bir yıldan az süreyle
görevlendirilenlerin ise toplamda bir yılın dolduğu, d) Bir yıl veya daha fazla
süreyle aylıksız izin alanların aylıksız izinlerinin başladığı, e) 4688 sayılı
Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesine göre
bir yıl veya daha fazla süreyle aylıksız izne ayrılanların aylıksız izinlerinin
başladığı, tarihten itibaren sona erer. (2) Yöneticilikleri bu maddenin birinci
fıkrasının (a) ve (b) bentlerine göre sona erenler, bulundukları eğitim
kurumunda alanlarında açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim
kurumuna, aksi durumda ise istekleri de dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu
ilçe/il içinde durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen
olarak atanır. (3) Yöneticilikleri bu maddenin birinci fıkrasının (c), (ç), (d)
ve (e) bentlerine göre sona erenler, söz konusu görev veya aylıksız iznin bitimini
müteakip, istekleri de dikkate alınarak en son görev yaptıkları ilçe/il içinde
durumlarına uygun açık norm kadrosu bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak
atanır. (4) Birleştirilen eğitim kurumlarında yönetici olarak görev yapanlar
bakımından, fazla olanın belirlenebilmesi için eğitim kurumunun yeni statüsüne
göre o eğitim kurumunda yönetici olarak görev yapma şartlarını taşımayanlar ile
şartları taşıyanlardan hizmet puanı, hizmet puanının eşit olması durumunda ise
sırasıyla yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki hizmet süresi daha az
olandan başlanarak il içinde ilan edilecek durumlarına uygun ihtiyaç bulunan
eğitim kurumlarına aynı yöneticilik görevi ile sınırlı olmak ve kalan görev
sürelerini tamamlamak üzere yönetici olarak görevlendirilme isteğinde
bulunabilir. Aynı eğitim kurumuna aynı yöneticilik görevi için birden fazla
görevlendirilme isteği olması durumunda sırasıyla, yöneticilikteki hizmet
süresi, öğretmenlikteki hizmet puanı fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır.
Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir. Bu konumda
olanlardan yönetici olarak görevlendirme isteğinde bulunmayanlar ile
isteklerine rağmen yönetici olarak görevlendirilemeyenler, bulundukları eğitim
kurumunda alanlarında açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim
kurumuna, aksi durumda ise istekleri de dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu
ilçe/il içinde durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen
olarak atanır. (5) Kapatılan eğitim kurumlarında yönetici olarak görev
yapanlar, il içinde ilan edilecek durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim
kurumlarına aynı yöneticilik görevi ile sınırlı olmak ve kalan görev sürelerini
tamamlamak üzere yönetici olarak görevlendirilme isteğinde bulunabilir. Aynı
eğitim kurumuna aynı yöneticilik görevi için birden fazla görevlendirilme
isteği olması durumunda sırasıyla, yöneticilikteki hizmet süresi,
öğretmenlikteki hizmet puanı fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır.
Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir. Bu konumda
olanlardan yönetici olarak görevlendirme isteğinde bulunmayanlar ile
isteklerine rağmen yönetici olarak görevlendirilemeyenler, istekleri de dikkate
alınarak kadrolarının bulunduğu ilçe/il içinde durumlarına uygun ihtiyaç
bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır. (6) Dönüştürülen eğitim
kurumlarının dönüştürülmeden önceki yöneticileri, kalan görev sürelerini
dönüştürülen eğitim kurumunda tamamlar. Yöneticilik görevinden ayrılma
MADDE 26 – (1) Yöneticilik görevlerinden istekleri üzerine
ayrılanlar, bulundukları eğitim kurumunda alanlarında açık norm kadro olması ve
istemeleri hâlinde bu eğitim kurumuna; aksi durumda ise kadrolarının bulunduğu
ilçe/il içinde durumlarına uygun bir eğitim kurumuna öğretmen olarak atanır.
(2) Yöneticilik görevlerinden, aile birliği, can güvenliği, sağlık durumu
mazeretlerine bağlı yer değiştirenler, bir üst yönetim görevine
görevlendirilenler ve 25 inci maddenin dördüncü ve beşinci fıkraları ile 28
inci maddenin ikinci fıkrasına göre öğretmenliğe atananlar hariç olmak üzere,
dört yıllık görev süreleri dolmadan herhangi bir nedenle istekleri üzerine
yöneticilik görevinden ayrılanlar, ayrıldıkları tarihten itibaren değerlendirme
başvuru tarihinin son günü itibarıyla aradan bir yıl geçmeden yönetici olarak
görevlendirilmek üzere başvuruda bulunamaz. Yöneticilik görevinden alınma
MADDE 27 – (1) Eğitim kurumu yöneticilerinden haklarında
yapılan adlî ve idarî soruşturma sonucu hazırlanan raporların yetkili amir ve
kurullarca değerlendirilmesi sonucuna göre yöneticilik görevinden alınma
teklifi getirilen eğitim kurumu yöneticileri, durumlarına uygun ihtiyaç bulunan
eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır. Bu şekilde görevinden alınanlar,
aradan dört yıl geçmeden yönetici olarak görevlendirilmek üzere başvuruda
bulunamaz. Yönetici norm kadrosunda değişiklik
MADDE 28 – (1) Norm kadro fazlası müdür yardımcıları, hizmet
puanı daha az olandan başlamak üzere belirlenir. Hizmet puanının eşit olması
durumunda ise sırasıyla yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki hizmet
süresi daha az olan norm kadro fazlası olarak belirlenir. (2) İlgili
mevzuatında belirtilen yöneticilik norm kadrosuna esas kriterler çerçevesinde
müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı norm kadrolarının bazıları
veya tamamı kaldırılan eğitim kurumlarında norm kadro fazlası olanlar, il
içinde ilan edilecek durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına aynı
yöneticilik görevi ile sınırlı olmak ve kalan görev sürelerini tamamlamak üzere
yönetici olarak görevlendirilme isteğinde bulunabilir. Aynı eğitim kurumuna
aynı yöneticilik görevi için birden fazla görevlendirilme isteği olması
durumunda sırasıyla, yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki hizmet
puanı fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır. Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek
aday kura ile belirlenir. Bu kapsamda başka eğitim kurumlarına görevlendirilmek
istemeyenler veya tercihlerine görevlendirilemeyenler, kalan yöneticilik görev
sürelerini bulundukları eğitim kurumunda tamamlar. Bu konumda olanlardan kalan görev
sürelerini bulundukları eğitim kurumunda tamamlamak istemeyenler ile diğer
eğitim kurumlarında yönetici olarak görevlendirme isteğinde bulunmayanlar,
istekleri de dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu ilçe/il içinde durumlarına
uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 29 – (1) 06/10/2015 tarihli ve 29494 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumları Yöneticilerinin
Görevlendirilmelerine Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük
MADDE 30 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 31
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür.
Yönetmelik millî eğitim bakanlığından: sözleşmeli öğretmen
istihdamına ilişkin yönetmelik
3 Ağustos 2016 ÇARŞAMBA
Resmî Gazete
Sayı : 29790
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, öncelikle kalkınmada
birinci derecede öncelikli yörelerde olmak üzere Millî Eğitim Bakanlığının boş
öğretmen norm kadrosu bulunan
örgün ve yaygın eğitim kurumlarında 14/7/1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası kapsamında
sözleşmeli öğretmen istihdamına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, öncelikle kalkınmada birinci derecede öncelikli
yörelerde olmak üzere Millî Eğitim Bakanlığının boş öğretmen norm kadrosu
bulunan örgün ve yaygın eğitim kurumlarında 657 sayılı Kanunun 4 üncü
maddesinin (B) fıkrası kapsamında istihdam edilen sözleşmeli öğretmenleri
kapsar. Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu, 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile 6/6/1978 tarihli ve 7/15754
sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel
Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen; a) Alan: Öğretmen
adaylarının mezun oldukları yükseköğretim programına bağlı olarak Bakanlık
tarafından belirlenen atanabilecekleri alanları, b) Bakan: Millî Eğitim
Bakanını, c) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını, ç) Eğitim kurumu: Bakanlığa
bağlı her derece ve türdeki; okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim
faaliyetlerinin yürütüldüğü örgün eğitim kurumları ve örgün eğitimin yanında
veya dışında eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü yaygın eğitim kurumlarını, d)
Görev yeri: Görevin yapıldığı eğitim kurumunu, e) KPSS: Kamu Personel Seçme Sınavını,
f) Pedagojik formasyon: Millî Eğitim Bakanlığı ile Yükseköğretim Kurulu
işbirliği çerçevesinde açılan ve öğretmenlik mesleğine yönelik derslerin yer
aldığı programı, g) Sözleşmeli öğretmen: Millî Eğitim Bakanlığının boş öğretmen
norm kadrosu bulunan örgün ve yaygın eğitim kurumlarında 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası kapsamında Kamu Personel
Seçme Sınavı sonucuna göre sözlü sınava çağrılıp başarılı olanlar arasından
süreli olarak istihdam edilenleri, ğ) Sözlü sınav: Millî Eğitim Bakanlığınca
sözleşmeli öğretmen adaylarına yönelik yapılan merkezi sınavı, h) Yıl: Göreve
başlama tarihine göre geçen bir yıllık süreyi, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM Sözleşmeli Öğretmen Pozisyonlarına Atamaya İlişkin Hükümler Başvuru şartları
İKİNCİ BÖLÜM Sözleşmeli Öğretmen Pozisyonlarına Atamaya İlişkin Hükümler Başvuru şartları
MADDE 5 – (1) Sözleşmeli öğretmenliğe atanmak üzere
başvuruda bulunacaklarda, 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde belirtilen
genel şartların yanında aşağıdaki özel şartlar aranır: a) Mezun olunan
yükseköğretim programının, Bakanlığın öğretmenliğe atanacakların tespitine
ilişkin kararına göre atama yapılacak alana uygun olması, b) Öğretmenliğe
kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun olanların ihtiyacı
karşılamadığı alanlara atanacaklar hariç, Bakanlıkça uygun görülen pedagojik
formasyon eğitiminin başarıyla tamamlanmış olması, c) Yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca
yükseköğrenimlerinin ve/veya pedagojik formasyon belgelerinin yurt içindeki
yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denkliğinin kabul edilmiş olması,
ç) KPSS’den, atanacakları alanlar için belirlenen taban puan ve üzerinde puan
almış olması, d) Devlet memurluğundan veya öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı
gerektiren bir ceza alınmamış olması. Atama dönemleri
MADDE 6 – (1) Sözleşmeli öğretmenlik pozisyonlarına Şubat
döneminde atama yapılır. Bakanlıkça gerekli görüldüğü hâllerde pozisyon
imkânları ve ihtiyaç çerçevesinde bu dönem dışında da atama yapılabilir. Duyuru
MADDE 7 – (1) Sözleşmeli öğretmenlik için başvuracaklarda
aranacak şartlar, başvuruda bulunacakların nitelikleri, başvuru yeri, süresi,
başvuruda bulunacaklardan istenecek belgeler, sözlü sınav, sınav sonuçlarının
açıklanmasına yönelik süreler, itiraz süreleri ve atama ile uygulamaya ilişkin
diğer hususlar Bakanlıkça ilan edilecek duyuruda belirtilir. Başvuru
MADDE 8 – (1) Bu Yönetmelikte öngörülen şartları taşıyanlar,
duyuruda belirtilen süre içinde sözleşmeli öğretmen olarak atanmak üzere
başvuruda bulunabilir. Öğrenimleri birden fazla alana kaynak olanlar, bu
alanlardan yalnızca birisi için başvuruda bulunabilir. Sözlü sınav komisyonunun
oluşumu
MADDE 9 – (1) Sözlü sınav komisyonu; Bakan veya
görevlendireceği birim amiri tarafından belirlenen kamu görevlilerinden
oluşacak bir başkan, iki asıl ve ihtiyaç duyulduğunda değerlendirilmek üzere
iki yedek üyeden oluşur. Yedek üyeler, sınav merkezlerinde oluşturulan yedek
üye havuzundan görevlendirilir. (2) Sözlü sınav komisyonu, üye tam sayısı ile
toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya Komisyon başkanının çağrısı
üzerine yedek üye katılır. Başarı puanı, her üyenin verdiği puanın aritmetik
ortalaması alınarak hesaplanır. (3) Gerek görülmesi hâlinde aynı usulle birden
fazla sözlü sınav komisyonu kurulabilir. (4) Sözlü sınav komisyonu başkan ve
üyeleri, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece
dâhil) kan ve kayın hısımlarının ve evlatlıklarının katıldığı sözlü sınavlarda
görev alamaz. (5) Bakanlıkça, sözlü sınav merkezlerinde oluşturulan sözlü sınav
komisyonlarının koordinasyonlarını sağlamak üzere Bakanlık merkez teşkilatı
yöneticileri arasından görevlendirme yapılabilir. (6) Sözlü sınav komisyonunun
sekretarya işlemleri, sınav merkezlerinin bulunduğu il millî eğitim
müdürlüklerince yürütülür. Sözlü sınav komisyonunun görevleri
MADDE 10 – (1) Sözlü sınav komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Sözlü sınavları, 11 inci maddede belirtilen konulardan Bakanlıkça hazırlanan
ve sınav merkezlerine gönderilen sorular üzerinden yapmak ve değerlendirmek. b)
Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak. c) Sözlü sınava ilişkin diğer
iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak. Sözlü sınav konuları ve ağırlıkları
MADDE 11 – (1) Sözlü sınav konuları ve ağırlıkları
şunlardır: a) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü:
%25, b) İletişim becerileri, özgüveni ve ikna kabiliyeti: %25, c) Bilimsel ve
teknolojik gelişmelere açıklığı: %25, ç) Topluluk önünde temsil yeteneği ve
eğitimcilik nitelikleri: %25. Sözlü sınav
MADDE 12 – (1) KPSS sonucunda her alan için oluşan puan
sıralamasına göre en yüksek puan alandan başlamak üzere, alanlar için
belirlenen kontenjan sayısının üç katı aday sözlü sınava çağrılır. Son sıradaki
adayla aynı puana sahip olan adaylar da sözlü sınava çağrılır. (2) Sözlü sınav,
Bakanlıkça sözlü sınav komisyonu oluşturulması öngörülen sözlü sınav
merkezlerinde yapılır. (3) Sözlü sınava girmek isteyenler, tercihleri de
dikkate alınarak belirlenen sözlü sınav merkezlerinden birinde sözlü sınava
alınır. (4) Sözleşmeli öğretmenliğe atama için yapılacak sözlü sınava katılmaya
hak kazanan adaylar, sözlü sınav komisyonunca yüz tam puan üzerinden
değerlendirilir. Sözlü sınavda 60 ve üzerinde puan alanlar başarılı sayılır ve
sözleşmeli öğretmenliğe atanmak üzere tercih yapma hakkına sahip olur. Sözlü
sınav sonuçlarının ilanı ve itiraz
MADDE 13 – (1) Sözlü sınav sonuçları, tüm sınavların
tamamlanmasını takiben duyuruda belirtilen süre içinde Bakanlıkça ilan edilir.
(2) Sözlü sınav sonuçlarına, sonuçların açıklanmasını takiben duyuruda
belirtilen süre içinde sınava girilen sınav merkezinin bulunduğu il millî
eğitim müdürlüğüne itiraz edilebilir. Bu itirazlar sözlü sınav komisyonunca
incelenerek oy çokluğu ile karara bağlanır. İtiraz sonuçları, ilgili il millî
eğitim müdürlüklerince itiraz sahiplerine duyurulur. Atama başvurusu ve
tercihler
MADDE 14 – (1) Sözlü sınav sonrasında sözleşmeli
öğretmenliğe atanmak üzere tercih hakkı kazananların atama başvuruları, sözlü
sınav sonuçlarının kesinleştiği tarihten itibaren ilan edilen süre içinde
elektronik ortamda alınır. (2) Sözleşmeli öğretmenliğe atanma isteğinde
bulunanlara en fazla 20 tercih hakkı verilir. Adaylar başvurularında,
tercihleri dışına atanmayı kabul edip etmediklerini de belirtir. Tercihleri
dışında atanmayı kabul etmediğini beyan eden adayların tercihlerine
yerleştirilemedikleri takdirde atamaları yapılmaz. Atama ve görev yerinin
belirlenmesi
MADDE 15 – (1) Sözlü sınavda 60 ve üzerinde puan alanlardan
sözleşmeli öğretmenliğe atanmak üzere başvuruda bulunanların atamaları, sözlü
sınav puanı üstünlüğüne göre tercihleri de dikkate alınarak ilan edilen
kontenjanlar dâhilinde elektronik ortamda gerçekleştirilir. Puan eşitliği
hâlinde KPSS puanı üstünlüğü dikkate alınır; eşitliğin devamı hâlinde atanacak
aday bilgisayar kurası ile belirlenir. (2) Atamalar, Bakanlıkça il/ilçe veya
doğrudan eğitim kurumlarına yapılır. (3) Bakanlıkça il/ilçe emrine atama
yapılması hâlinde sözleşmeli öğretmenlerin görev yerleri, il/ilçe millî eğitim
müdürlüklerince alanında ihtiyaç bulunan eğitim kurumları olacak şekilde
belirlenir. (4) Ataması yapılan sözleşmeli öğretmenler ile ilgili il/ilçe millî
eğitim müdürleri arasında sözleşme imzalanır. (5) İlan edilen kontenjanlardan
atama şartlarını taşımadıklarının anlaşılması nedeniyle atamaların iptal
edilmesi, atanılan göreve geçerli bir mazeret olmaksızın süresi içinde başlanılmaması
ya da atanma hakkından vazgeçilmesi gibi sebeplerle boşalan pozisyonlara, sözlü
sınav sonuçlarının kesinleştiği tarihten itibaren altı aylık süreyi aşmamak
üzere aynı usulle atama yapılabilir. Tebligat ve göreve başlama
MADDE 16 – (1) Ataması yapılanlara, 11/2/1952 tarihli ve
7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebligat yapılır. Atamaları
kendilerine tebliğ edilenler, tebliğ tarihini izleyen 15 gün içinde göreve
başlar. (2) Göreve başlatılma sırasında taraflar arasında hizmet sözleşmesi
imzalanır. Sözleşme imzalayanlar görev aldıkları eğitim kurumlarında alanları
itibariyle norm kadrolarla ilişkilendirilir. (3) Belge ile ispatı mümkün
zorlayıcı sebepler olmaksızın süresi içerisinde göreve başlayamayanlar ile
belge ile ispatı mümkün zorlayıcı sebeplerle göreve başlamama hâli iki ayı
aştığı takdirde bu kişilerin atamaları iptal edilir. Ataması iptal edilenler
ile göreve başlayıp da dört yıl içinde görevinden ayrılanlar, atamalarının
iptal edildiği veya ayrıldıkları tarihten itibaren bir yıl süreyle sözleşmeli
öğretmenlik pozisyonlarına atanmak üzere başvuruda bulunamaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Adaylık, Yer Değiştirme ve Öğretmen Kadrosuna Atama Adaylık
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Adaylık, Yer Değiştirme ve Öğretmen Kadrosuna Atama Adaylık
MADDE 17 – (1) Sözleşmeli öğretmen olarak atananlar,
17/4/2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim
Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde
Bakanlık Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce yapılacak
planlama doğrultusunda adaylık eğitimine tabi tutulur. İhtiyaç fazlası sözleşmeli
öğretmenlerin yer değiştirmeleri
MADDE 18 – (1) Eğitim kurumu ve/veya bölüm kapanması,
program değişikliği, Bakanlığın öğretmenliğe atanacakların tespitine ilişkin
kararıyla bazı derslerin kaldırılması veya istihdam alanının daralması gibi
nedenlerle öğretmen fazlalığı oluşması hâlinde, öncelikle sözleşmeli
öğretmenler ihtiyaç fazlası öğretmen olarak değerlendirilir. (2) İhtiyaç
fazlası konumda bulunan sözleşmeli öğretmenler, istekleri ve tercihleri de
dikkate alınmak suretiyle atamaya esas puan üstünlüğüne göre il içinde
alanlarına uygun eğitim kurumlarına valiliklerce atanır. Sözleşmeli
öğretmenlerin sözleşmeleri, görev yaptıkları il içinde alanında ihtiyaç
olmaması ya da öğretmenlerin bu fıkraya göre yapılması öngörülen görev yeri
değişikliğini kabul etmemeleri hâlinde sona erer.
Öğretmen kadrosuna atama
MADDE 19 – (1) Sözleşmeli öğretmenlerden sözleşme gereği
dört yıllık çalışma süresini tamamlayarak adaylık sürecinde başarılı olanlar,
talepleri halinde görev yaptıkları eğitim kurumunda öğretmen kadrolarına
atanır. Öğretmen kadrolarına atananlar, aynı yerde en az iki yıl daha görev
yapar, bunlar hakkında adaylık hükümleri uygulanmaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Sözleşmeli Öğretmenlerin Yükümlülük ve Hakları Sözleşmeli öğretmenlerin görev ve sorumlulukları
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Sözleşmeli Öğretmenlerin Yükümlülük ve Hakları Sözleşmeli öğretmenlerin görev ve sorumlulukları
MADDE 20 – (1) Sözleşmeli öğretmenler, görev yaptıkları
eğitim kurumlarındaki emsali kadrolu alan öğretmenleri için öngörülen görev ve
sorumlulukları yerine getirmekle yükümlüdür. Sözleşmeli öğretmenlerin malî
hakları
MADDE 21 – (1) Sözleşmeli öğretmenlerin malî hakları ile
ilgili iş ve işlemler Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar
hükümlerine göre yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Sözleşmenin feshi ve sona ermesi
BEŞİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Sözleşmenin feshi ve sona ermesi
MADDE 22 – (1) Sözleşmeli öğretmenlerden; a) Bu Yönetmelikte
belirtilen şartlardan herhangi birini taşımadığı sonradan anlaşılanların veya
bu şartlardan herhangi birini görevleri sırasında kaybedenlerin, b) Millî
Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğine göre her yıl
yapılacak performans değerlendirmesinde başarılı olamayanların, sözleşmeleri
tek taraflı olarak feshedilir. (2) Sözleşmeli öğretmen olarak çalışmakta iken
65 yaşını dolduranların sözleşmeleri, 65 yaşını doldurdukları tarihte hiçbir
işleme gerek kalmaksızın sona erer. (3) Sözleşmeli öğretmenler, bir ay önceden
yazılı ihbar ile sözleşmeyi tek taraflı feshedebilir. Yeniden hizmete alınma
MADDE 23 – (1) Doğum ve askerlik sebebiyle hizmet sözleşmesi
feshedilen sözleşmeli öğretmenlerin pozisyonu saklı tutulur ve bunlar istekleri
hâlinde ayrıldıkları eğitim kurumunda yeniden hizmete alınır. (2) Yeniden
hizmete alınacak sözleşmeli öğretmenlerin; a) Sözleşmelerinin feshi sebebiyle
iş sonu tazminatı almamış olmaları, b) Doğum sebebiyle hizmet sözleşmesini
feshedenlerin, doğum izninin bitiminden itibaren en geç bir yıl; askerlik
sebebiyle hizmet sözleşmesi feshedilenlerin ise terhis tarihinden itibaren en
geç otuz gün içinde yeniden istihdam edilmek üzere yazılı talepte bulunmaları,
gerekir. (3) Bu maddenin ikinci fıkrasına göre yazılı talepte bulunanlar,
yazılı taleplerini takip eden en geç otuz gün içinde sözleşmeli öğretmenliğe
döndürülür. (4) Bu madde çerçevesinde yeniden istihdam edilecek sözleşmeli
öğretmenler ile yapılacak sözleşme eski sözleşmenin devamı niteliğindedir. (5)
Sözleşmeli öğretmenler, hizmet sözleşmesi esaslarına aykırı hareket etmeleri
nedeniyle sözleşmelerinin feshedilmesi veya sözleşme dönemi içinde sözleşmeyi
tek taraflı feshetmeleri hâlinde, fesih tarihinden itibaren bir yıl geçmedikçe
sözleşmeli öğretmen olarak atanmak üzere başvuruda bulunamaz. İzinler
MADDE 24 – (1) Sözleşmeli öğretmenler yarıyıl ve yaz
tatillerinde izinli sayılır. Bunlara, hastalık ve diğer mazeret izinleri
dışında ayrıca yıllık izin verilmez. (2) Sözleşmeli öğretmenlerin hastalık ve
mazeret izinleri, Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda
belirlendiği şekilde verilir. Sözleşme süresi
MADDE 25 – (1) Sözleşmeli öğretmenlerin sözleşme süreleri
bir yıllık yapılır. Bir yılın sonunda sözleşmesi feshedilmeyenlerin sözleşme
süreleri takip eden yıl için de geçerlidir. Bu süre dört yılı geçemez. Gerçek
dışı beyan ve usulsüz işlem
MADDE 26 – (1) Sözleşmeli öğretmenlerden haklarında
yapılacak inceleme ve soruşturma sonucunda atamalarına ilişkin bilgi ve
belgeleri gerçeğe uygun olarak düzenlemediği tespit edilenlerin sözleşmeleri
feshedilir ve cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Yürürlük MADDE
27 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı
yürütür.
İdareci atama yönetmeliği
Millî eğitim bakanlığı eğitim kurumları yöneticilerinin
Görevlendirilmelerine dair yönetmelik değişti. İşte yeni yönetmelik.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Millî Eğitim
Bakanlığına bağlı eğitim kurumları yöneticiliklerini ikinci görev olarak
yürüteceklerin görevlendirilmelerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 25/8/2011 tarihli ve 652
sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde
Kararnamenin 37 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası kapsamındakiler hariç olmak
üzere, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında ikinci görev
kapsamında görevlendirilecek müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarını
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 88 inci maddesi ile 652 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 36 ve 37 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
b) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
c) Ders yılı: Derslerin başladığı tarihten kesildiği tarihe
kadar geçen süreyi,
ç) Dönem: Ders yılının başladığı tarihten yarıyıl tatiline
ve yarıyıl tatili bitiminden ders kesimine kadar geçen süreleri,
d) Eğitim kurumu: Bakanlığa bağlı her derece ve türdeki
örgün ve yaygın eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü kurumlar ile bu kurumlarda
yürütülen eğitim-öğretim etkinlikleri için program hazırlama, eğitim
araç-gereci üretme, inceleme, değerlendirme, öğrenci ve öğrenci adaylarına
uygulanacak seçme ve/veya yarışma sınavları için gerekli iş ve işlemleri
yürütme, rehberlik ve sosyal hizmetler verme yoluyla yardımcı ve destek olan
kurumları,
e) Görevlendirme: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim
kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı görevlerini
yürütmek üzere, 657 sayılı Kanunun 88 inci ve 652 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 37 nci maddelerine göre verilen ikinci görevi,
f) Müdür: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve
türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdürlük görevini ikinci görev
kapsamında yürütenleri,
g) Müdür başyardımcısı: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her
derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdür başyardımcılığı
görevini ikinci görev kapsamında yürütenleri,
ğ) Müdür yardımcısı: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her
derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdür yardımcılığı
görevini ikinci görev kapsamında yürütenleri,
h) Yıl: Göreve başlama tarihine göre geçen on iki aylık
süreyi,
ı) Yönetici: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı her derece ve
türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında müdür, müdür başyardımcısı ve müdür
yardımcısı görevlerini 657 sayılı Kanunun 88 inci ve 652 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 37 nci maddelerine göre ikinci görev kapsamında yürütenleri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yönetici Olarak Görevlendirileceklerde Aranacak Şartlar
Yönetici olarak görevlendirileceklerde aranacak genel
şartlar
MADDE 5 – (1) Yönetici olarak görevlendirileceklerde
aşağıdaki genel şartlar aranır:
a) Yükseköğretim mezunu olmak.
b) Başvurunun son günü itibarıyla Bakanlık kadrolarında
öğretmen olarak görev yapıyor olmak.
c) Görevlendirileceği eğitim kurumunun türü itibarıyla
öğretmen olarak atanabilecek nitelikte olmak ve görevlendirileceği eğitim
kurumunda aylık karşılığı okutabileceği ders bulunmak.
ç) Başvurunun son günü itibarıyla, son dört yıl içinde adlî
veya idarî soruşturma sonucu yöneticilik görevi üzerinden alınmamış olmak.
d) Zorunlu çalışma gerektiren yerler dışındaki eğitim kurumu
yöneticiliklerine görevlendirilecekler bakımından, ilgili mevzuatına göre
zorunlu çalışma yükümlülüğünü tamamlamış, erteletmiş ya da bu yükümlülükten
muaf tutulmuş olmak.
Müdür olarak görevlendirileceklerde aranacak özel şartlar
MADDE 6 – (1) Müdür olarak görevlendirileceklerin
aşağıdaki şartlardan en az birini taşımaları gerekir:
a) Müdür olarak görev yapmış olmak.
b) Müdür başyardımcısı olarak en az iki yıl görev yapmış
olmak.
c) Kurucu müdür, müdür yardımcısı ve müdür yetkili öğretmen
olarak ayrı ayrı veya müdür başyardımcılığı dâhil toplam en az üç yıl görev
yapmış olmak.
ç) Bakanlığın şube müdürü veya daha üst unvanlı kadrolarında
görev yapmış olmak.
Müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak
görevlendirileceklerde aranacak özel şartlar
MADDE 7 – (1) Müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı
olarak görevlendirileceklerin aşağıdaki şartlardan en az birini taşımaları
gerekir:
a) Müdür, kurucu müdür, müdür başyardımcısı, müdür
yardımcısı veya müdür yetkili öğretmen olarak görev yapmış olmak.
b) Bakanlığın şube müdürü veya daha üst unvanlı kadrolarında
görev yapmış olmak.
c) Bakanlık kadrolarında adaylık dâhil en az dört yıl
öğretmen olarak görev yapmış olmak.
(2) Müdür başyardımcısı olarak görevlendirileceklerde
ayrıca;
a) Fen lisesi müdür başyardımcılığına görevlendirileceklerde
Matematik, Fizik, Kimya veya Biyoloji alan öğretmeni olmak,
b) Güzel sanatlar lisesi müdür başyardımcılığına
görevlendirileceklerde Türk Dili ve Edebiyatı, Görsel Sanatlar/Resim veya Müzik
alan öğretmeni olmak,
c) İmam hatip lisesi müdür başyardımcılığına
görevlendirileceklerde İmam-Hatip Lisesi Meslek Dersleri alan öğretmeni olmak,
ç) Mesleki ve teknik eğitim kurumları müdür
başyardımcılığına görevlendirileceklerde atölye ve laboratuvar öğretmeni olmak,
d) Sosyal bilimler lisesi müdür başyardımcılığına
görevlendirileceklerde Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Felsefe,
Psikoloji veya yabancı dil alan öğretmeni olmak,
e) Spor lisesi müdür başyardımcılığına
görevlendirileceklerde Beden Eğitimi alan öğretmeni olmak,
şartı aranır.
(3) Bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen niteliklerde
yeterli sayıda aday bulunmaması hâlinde, diğer alan öğretmenlerinden de
görevlendirme yapılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Komisyonlar
Yazılı sınav komisyonunun oluşumu ve çalışma usulü
MADDE 8 – (1) Yazılı sınav komisyonu; Bakan onayıyla
görevlendirilecek Müsteşar, müsteşar yardımcısı veya İnsan Kaynakları Genel
Müdürünün başkanlığında; iki daire başkanı, bir hukuk müşaviri veya maarif
müfettişi, bir il millî eğitim müdürü veya ilçe millî eğitim müdüründen oluşur.
Aynı usulle birer yedek üye belirlenir.
(2) Yazılı sınav komisyonu, üye tam sayısı ile toplanır.
Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya Komisyon başkanının çağrısı üzerine yedek
üye katılır. Komisyon kararları oy çokluğu ile alınır.
(3) Yazılı sınav komisyonunun sekretarya hizmetleri İnsan
Kaynakları Genel Müdürlüğünce yürütülür.
Yazılı sınav komisyonunun görevleri
MADDE 9 – (1) Yazılı sınav komisyonunun görevleri
şunlardır:
a) Yazılı sınavın Bakanlıkça veya Ölçme, Seçme ve Yerleştirme
Merkezi Başkanlığına yaptırılmasına karar vermek ve sınav tarihini belirlemek,
yazılı sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak, yazılı sınavların
yapılması ve değerlendirilmesini sağlamak.
b) Yazılı sınav sonuçlarının duyurulmasını sağlamak.
c) Yazılı sınava ilişkin itirazların sonuçlandırılmasını
sağlamak.
ç) Yazılı sınava ilişkin diğer iş ve işlemlerin
yürütülmesini sağlamak.
Değerlendirme komisyonunun oluşumu ve çalışma usulü ile
görevleri
MADDE 10 – (1) Değerlendirme komisyonu; il millî eğitim
müdürünün veya görevlendireceği bir il millî eğitim müdür yardımcısının
başkanlığında, il millî eğitim müdürünce belirlenecek iki ilçe millî eğitim
müdürü ile il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinde görev yapan iki şube
müdüründen oluşur. Aynı usulle birer yedek üye belirlenir.
(2) Değerlendirme komisyonu, üye tam sayısı ile toplanır.
Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya Komisyon başkanının çağrısı üzerine yedek
üye katılır.
(3) Değerlendirme Komisyonu başkan ve üyeleri, boşanmış
olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın
hısımlarının ve evlatlıklarının değerlendirmelerinde görev alamaz.
(4) Değerlendirme komisyonunun sekretarya işlemleri, il
millî eğitim müdürlüklerinin insan kaynakları hizmetlerinden sorumlu şube
müdürlüğünce yürütülür.
(5) Değerlendirme komisyonu; müdür adaylarını, Ek-1’de yer
alan Yönetici Değerlendirme Formu üzerinden değerlendirmekle görevlidir.
Sözlü sınav komisyonunun oluşumu ve çalışma usulü
MADDE 11 – (1) Sözlü sınav komisyonu; il millî eğitim
müdürünün veya görevlendireceği bir il millî eğitim müdür yardımcısı ya da bir
ilçe millî eğitim müdürünün başkanlığında, il millî eğitim müdürünce il millî
eğitim müdürlüğünden belirlenen bir şube müdürü ile farklı ilçe millî eğitim
müdürlüklerinden belirlenen üç şube müdüründen oluşur. Aynı usulle birer yedek
üye belirlenir.
(2) Sözlü sınav komisyonu, üye tam sayısı ile toplanır. Asıl
üyenin bulunmadığı toplantıya Komisyon başkanının çağrısı üzerine yedek üye
katılır. Komisyon kararları oy çokluğu ile alınır.
(3) Gerek görülmesi hâlinde aynı usulle birden fazla sözlü
sınav komisyonu kurulabilir.
(4) Sözlü sınav komisyonu başkan ve üyeleri, boşanmış
olsalar dahi eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın
hısımlarının ve evlatlıklarının katıldığı sözlü sınavlarda görev alamaz.
(5) Sözlü sınav komisyonunun sekretarya işlemleri, il millî
eğitim müdürlüklerinin insan kaynakları hizmetlerinden sorumlu şube
müdürlüğünce yürütülür.
Sözlü sınav komisyonunun görevleri
MADDE 12 – (1) Sözlü sınav komisyonunun görevleri
şunlardır:
a) Sözlü sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak, sözlü
sınavları Ek-2’de yer alan Sözlü Sınav Formuna göre yapmak ve değerlendirmek.
b) Sözlü sınav sonuçlarının duyurulmasını sağlamak.
c) Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak.
ç) Sözlü sınava ilişkin diğer iş ve işlemlerin yürütülmesini
sağlamak.
DÖRDÜNCÜBÖLÜM
Yazılı Sınav ile Değerlendirme ve Sözlü Sınav
Yönetici görevlendirmede izlenecek yöntem
MADDE 13 – (1) Müdür başyardımcılığı ve müdür
yardımcılığına görevlendirme yazılı sınav sonucuna göre, müdürlüğe
görevlendirme ise değerlendirme ve sözlü sınav sonucuna göre yapılır.
Yazılı sınav
MADDE 14 – (1) Müdür başyardımcılığı veya müdür
yardımcılığında dört yıllık ya da aynı eğitim kurumu müdür başyardımcılığı veya
müdür yardımcılığında toplam sekiz yıllık görev süresi dolanlar ile duyurunun
son günü itibarıyla 5 ve 7 nci maddelerde belirtilen şartları taşıyanlar
arasından müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak
görevlendirilecekleri belirlemek amacıyla Bakanlıkça veya Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi Başkanlığınca test usulü ile yazılı sınav yapılır. Bu
sınavda yüz puan üzerinden yetmiş ve üzeri puan alanlar başarılı sayılır.
Yazılı sınav sonuçları, kesin sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren en fazla
bir yıl süreyle olmak üzere bu kapsamda yapılacak bir sonraki sınav tarihine
kadar geçerlidir.
Yazılı sınav konuları ve ağırlıkları
MADDE 15 – (1) Müdür başyardımcılığı ve müdür
yardımcılığı için sınav konuları ve puan değerleri şunlardır:
a) Türkçe-dil bilgisi: %10,
b) Genel kültür: % 10,
c) Resmî yazışma kuralları: % 4,
ç) Halkla ilişkiler ve iletişim becerileri: % 4,
d) Okul Yönetimi: % 4,
e) Yönetimde insan ilişkileri: % 4,
f) Okul geliştirme: % 4,
g) Eğitim ve öğretimde etik: % 5,
ğ) Türk idare sistemi ve protokol kuralları: % 5,
h) Mevzuat (T.C. Anayasası, 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim
Kanunu, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 1739 sayılı Millî Eğitim Temel
Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, 4483 sayılı
Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4688 sayılı
Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme
Hakkı Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 5442 sayılı İl
İdaresi Kanunu, 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri
Hakkında Kanun Hükmünde Kararname): % 50.
Yazılı sınav duyurusu ve başvuru
MADDE 16 – (1) Müdür başyardımcılığı ve müdür
yardımcılığı için yapılacak yazılı sınavlara ilişkin duyuru, sınav tarihinden
en az otuz gün önce Bakanlığın internet sitesinde ilan edilir.
(2) Duyuruda; başvuru tarihi, süresi, sınavların yapılacağı
tarih, sorulacak soru sayısı ve puan değeri ile sınav komisyonunca belirlenecek
diğer hususlara yer verilir.
(3) Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyanlardan müdür
başyardımcısı veya müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek isteyenler, yazılı
sınava katılmak üzere başvuruda bulunabilir. Yazılı sınav başvuruları
elektronik ortamda alınır.
Yazılı sınav sonuçlarının duyurulması
MADDE 17 – (1) Yazılı sınav sonuçları, sınavın
yapıldığı tarihten itibaren en geç otuz gün içinde Bakanlığın internet
sitesinde duyurulur.
Yazılı sınav sonuçlarına itiraz
MADDE 18 – (1) Yazılı sınav sonuçlarına, sonuçların
açıklandığı tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde sınavı yapan birime
itiraz edilebilir. Bu itirazlar sınavı yapan birim tarafından en geç on iş günü
içinde incelenerek karara bağlanır ve sonuç itiraz sahiplerine bildirilir.
Müdür adaylarının değerlendirilmesi
MADDE 19 – (1) Müdürlükte dört yıllık ya da aynı eğitim
kurumu müdürlüğünde toplam sekiz yıllık görev süresi dolanlar ile duyurunun son
günü itibarıyla 5 ve 6 ncı maddelerde belirtilen şartları taşıyanlar arasından
müdür olarak görevlendirilmek üzere başvuruda bulunanlar Ek-1’de yer alan form
üzerinden değerlendirme komisyonu tarafından değerlendirilir.
(2) Değerlendirme sonuçları, değerlendirmenin yapıldığı
tarihten itibaren en geç on iş günü içinde il millî eğitim müdürlüklerinin
internet sitesinde duyurulur.
(3) Değerlendirme sonuçlarına, sonuçların açıklandığı
tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili il millî eğitim müdürlüğüne
itiraz edilebilir. Bu itirazlar en geç beş iş günü içinde incelenerek karara
bağlanır. İtiraz sonuçları, il millî eğitim müdürlüklerince itiraz sahiplerine
duyurulur.
Sözlü sınav
MADDE 20 – (1) Değerlendirme sonucunda oluşan puan
sıralamasına göre en yüksek puan alandan başlamak üzere, eğitim kurumlarının
boş bulunan müdürlük sayısının üç katı aday sözlü sınava çağrılır. Son sıradaki
adayla aynı puana sahip olan adaylar da sözlü sınava çağrılır.
(2) Müdürlük için yapılacak sözlü sınava katılmaya hak
kazanan adaylar, 21 inci maddede belirtilen sözlü sınav konuları ve ağırlıkları
dikkate alınarak Ek-2’de yer alan form üzerinden sözlü sınav komisyonunca yüz
tam puan üzerinden değerlendirilir.
Sözlü sınav konuları ve ağırlıkları
MADDE 30 – (1) Müdür norm kadrosu bulunmayan eğitim
kurumlarında görev yapmak üzere, o eğitim kurumunda görevli öğretmenler
arasından, öğretmenlik görevi yanında yönetim hizmetlerini de yürütmek üzere,
il millî eğitim müdürünün teklifi üzerine vali tarafından müdür yetkili
öğretmen görevlendirilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yöneticilik Görevinin Sonlandırılması ve Devamı
Yöneticilik görevinin sona ereceği ve devam edeceği durumlar
MADDE 31 – (1) Yöneticilik görevi;
a) Görevlendirildikleri tarihe göre dört yıllık hizmet
süresinin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders yılının, dört yıllık sürenin
dolduğu tarihin ders yılının dışında olması halinde ise dört yıllık sürenin
dolduğu tarihi takip eden ders yılının bittiği,
b) Aynı eğitim kurumunda aynı unvanla sekiz yıllık hizmet
süresinin dolduğu tarihin içinde bulunduğu ders yılının, sekiz yıllık sürenin
dolduğu tarihin ders yılının dışında olması halinde ise sekiz yıllık sürenin
dolduğu tarihi takip eden ders yılının bittiği,
c) Eğitim müşaviri ve eğitim ataşesi olarak atananlar ile
Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonu kararıyla yurt dışında
görevlendirilenler ve uluslararası kuruluşlarda görevlendirilenlerin bu atama
veya görevlendirmenin yapıldığı,
ç) Yurt içinde veya yurt dışında başka bir göreve bir yıl
veya daha fazla süreyle geçici veya sürekli olarak görevlendirilenlerin bu
görevlendirmenin yapıldığı,
d) Bir yıl veya daha fazla süreyle aylıksız izin alanların
aylıksız izinlerinin başladığı,
e) 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu
Sözleşme Kanununun 18 inci maddesine göre bir yıl veya daha fazla süreyle
aylıksız izne ayrılanların aylıksız izinlerinin başladığı
tarihten itibaren sona erer.
(2) Yöneticilikleri bu maddenin birinci fıkrasının (a) ve
(b) bentlerine göre sona erenler, bulundukları eğitim kurumunda alanlarında
açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim kurumuna, aksi durumda
ise istekleri de dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu il içinde durumlarına
uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır.
(3) Yöneticilikleri bu maddenin birinci fıkrasının (c), (ç),
(d) ve (e) bentlerine göre sona erenler, söz konusu görev veya aylıksız iznin
bitimini müteakip, istekleri de dikkate alınarak en son görev yaptıkları il
içinde durumlarına uygun açık norm kadrosu bulunan eğitim kurumlarına öğretmen
olarak atanır.
(4) Birleştirilen eğitim kurumlarında yönetici olarak görev
yapanlar bakımından, eğitim kurumunun yeni statüsüne göre o eğitim kurumunda
yönetici olarak görev yapma şartlarını taşımayanlar ile şartları taşıyanlardan
hizmet puanı, hizmet puanının eşit olması durumunda ise sırasıyla
yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki hizmet süresi daha az olanlardan
belirlenecek fazla durumunda olanlar, il içinde ilan edilecek durumlarına uygun
ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına aynı yöneticilik görevi ile sınırlı olmak ve
kalan görev sürelerini tamamlamak üzere yönetici olarak görevlendirilme
isteğinde bulunabilir. Aynı eğitim kurumuna aynı yöneticilik görevi için birden
fazla görevlendirilme isteği olması durumunda sırasıyla, yöneticilikteki hizmet
süresi, öğretmenlikteki hizmet puanı fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır.
Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir. Bu konumda
olanlardan yönetici olarak görevlendirme isteğinde bulunmayanlar ile
isteklerine rağmen yönetici olarak görevlendirilemeyenler, bulundukları eğitim
kurumunda alanlarında açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim
kurumuna, aksi durumda ise istekleri de dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu
il içinde durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak
atanır.
(5) Kapatılan eğitim kurumlarında yönetici olarak görev
yapanlar, il içinde ilan edilecek durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim
kurumlarına aynı yöneticilik görevi ile sınırlı olmak ve kalan görev sürelerini
tamamlamak üzere yönetici olarak görevlendirilme isteğinde bulunabilir. Aynı
eğitim kurumuna aynı yöneticilik görevi için birden fazla görevlendirilme
isteği olması durumunda sırasıyla, yöneticilikteki hizmet süresi,
öğretmenlikteki hizmet puanı fazla olan adayın görevlendirmesi yapılır.
Eşitliğin devamı hâlinde görevlendirilecek aday kura ile belirlenir. Bu konumda
olanlardan yönetici olarak görevlendirme isteğinde bulunmayanlar ile
isteklerine rağmen yönetici olarak görevlendirilemeyenler, istekleri de dikkate
alınarak kadrolarının bulunduğu il içinde durumlarına uygun ihtiyaç bulunan
eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır.
(6) Dönüştürülen eğitim kurumlarının dönüştürülmeden önceki
yöneticileri, kalan görev sürelerini dönüştürülen eğitim kurumunda tamamlar.
Yöneticilik görevinden ayrılma
MADDE 32 – (1) Yöneticilik görevlerinden istekleri
üzerine ayrılanlar, bulundukları eğitim kurumunda alanlarında açık norm kadro
olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim kurumuna; aksi durumda ise istekleri de
dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu il içinde durumlarına uygun bir eğitim
kurumuna öğretmen olarak atanır.
(2) Yöneticilik görevlerinden, 31 inci maddenin dördüncü ve
beşinci fıkraları ile 34 üncü maddenin ikinci fıkrasına göre öğretmenliğe
atananlar hariç olmak üzere, dört yıllık görev süreleri dolmadan herhangi bir
nedenle istekleri üzerine ayrılanlar, ayrıldıkları tarihten itibaren başvuru
tarihinin son günü itibarıyla aradan bir yıl geçmeden yönetici olarak
görevlendirilmek üzere başvuruda bulunamaz.
Yöneticilik görevinden alınma
MADDE 33 – (1) Eğitim kurumu yöneticilerinden
haklarında yapılan adlî ve idarî soruşturma sonucu hazırlanan raporların
yetkili amir ve kurullarca değerlendirilmesi sonucuna göre yöneticilik
görevinden alınanlar, durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına
öğretmen olarak atanır. Bu şekilde görevinden alınanlar, aradan dört yıl
geçmeden yönetici olarak görevlendirilmek üzere başvuruda bulunamaz.
Yönetici norm kadrosunda değişiklik
MADDE 34 – (1) Norm kadro fazlası müdür yardımcıları,
hizmet puanı daha az olandan başlamak üzere belirlenir. Hizmet puanının eşit
olması durumunda ise sırasıyla yöneticilikteki hizmet süresi, öğretmenlikteki
hizmet süresi daha az olan norm kadro fazlası olarak belirlenir.
(2) İlgili mevzuatında belirtilen yöneticilik norm kadrosuna
esas kriterler çerçevesinde müdür, müdür başyardımcısı veya müdür yardımcısı
norm kadrolarının bazıları veya tamamı kaldırılan eğitim kurumlarında norm
kadro fazlası olanlar, kalan görev sürelerini bu eğitim kurumunda tamamlar.
Bunlardan öğretmenliğe atanmak isteyenler, bulundukları eğitim kurumunda
alanlarında açık norm kadro olması ve istemeleri hâlinde bu eğitim kurumuna,
aksi durumda ise istekleri de dikkate alınarak kadrolarının bulunduğu il içinde
durumlarına uygun ihtiyaç bulunan eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 35 – (1) 10/6/2014 tarihli ve 29026 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları
Yöneticilerinin Görevlendirilmelerine İlişkin Yönetmelik yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 36 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 37 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim
Bakanı yürütür.
Yorumlar
Yorum Gönder